Потвърдено: Викингите са били в Америка 500 години преди Христофор Колумб

Според някои "саги", разпространявани от викингските общества, първият европеец, стъпил на американския континент, е Лийф Ериксон

Потвърдено: Викингите са били в Америка 500 години преди Христофор Колумб

Photo credit: Erik Mclean/pexels.com

Изследване потвърди, че викингите са били в Америка 500 години преди Христофор Колумб, съобщи сайтът на "Дейли мейл", позовавайки се на Исландския университет. 

Археолози са анализирали дървен материал от пет различни места в Западна Гренландия, които са били населявани в периода между 1000 и 1400 г. Резултатите показват, че някои от пробите са от видове, внесени от Америка и Европа. Бучинишът и източният северноамерикански бор например не се срещат в Северна Европа по време на второто хилядолетие.  

Според някои "саги", разпространявани от викингските общества, първият европеец, стъпил на американския континент, е Лийф Ериксон. Именно той би трябвало да е донесъл дървен материал. 

Източният северноамерикански бор се среща край река Макензи, Нова Скотия, и в Нова Англия. Бучинишът расте близо до Квебек, Ню Брънсуик, остров Принц Едуард, Онтарио и Нова Скотия. 

Викингската "ера" в европейската история продължава от 700 до 1100 г. По това време много викинги изоставят родните си места в Скандинавия и пътуват с корабите си до други страни като Британия и Ирландия. Когато жителите на Британия за първи път видели викингски кораб, те му устроили посрещане. Викингите обаче воювали с местните хора, плячкосвали църквите и палели постройките. В Британия ги наричали "датчани", но всъщност викингите идват от Норвегия, Швеция и Дания.

Името "викинги" идва от старонордически и означава "пиратско плаване". Първото викингско плаване, записано в хрониките на англо-саксите, е от около 787 г. 

Според учените откритията за пренесен дървен материал показват, че жителите на Северна Европа са имали достатъчно добри кораби, за да достигнат до източното крайбрежие на Северна Америка няколко века преди Колумб. Много историци предполагат, че викингите, живеещи на о. Гренландия между 985 и 1450 г., са използвали желязо и дърво за строеж на кораби и създаване на изкуство. Вероятно местните дървета не са били подходящи за техните цели.

Изследването, публикувано в сп. "Антикуити", е плод на намерението на учените да установят пропорцията между привнесен и местен дървен материал, както и откъде идва "вносният". За установяването на произхода на дървото с микроскоп е изследвана клетъчната структура. 0,27 процента от пробите са от привнесени видове - от Северна Америка или от Европа. 

Източник: Розалия Благоева/БТА
Коментирай »
Още по темата
"Вярвали, че ако заровят скъпоценностите си, ще ги намерят след смъртта си": Откриха две съкровища на викингите в Дания "Вярвали, че ако заровят скъпоценностите си, ще ги намерят след смъртта си": Откриха две съкровища на викингите в Дания
Препоръчваме още
Шест вида шефове гадняри и как да се справим с тях Шест вида шефове гадняри и как да се справим с тях
Дневник на осъзнатостта: Обикновен ритуал, който променя живота Дневник на осъзнатостта: Обикновен ритуал, който променя живота
ТЕСТ: Интроверт или екстроверт си? ТЕСТ: Интроверт или екстроверт си?
Защо се сещаме за най-добрите отговори чак когато спорът е приключил? Защо се сещаме за най-добрите отговори чак когато спорът е приключил?
Нагоре към върха без риск за здравето: Симптоми и превенция на височинната болест Нагоре към върха без риск за здравето: Симптоми и превенция на височинната болест
Защо насекомите винаги намират точно този човек, който не понася природата Защо насекомите винаги намират точно този човек, който не понася природата
Простичко и бързо! Рецепта за паста с яйца и шунка Простичко и бързо! Рецепта за паста с яйца и шунка
Пет стилни съвета за жегите Пет стилни съвета за жегите
Светкавиците на Юпитер много приличат на тези на Земята Светкавиците на Юпитер много приличат на тези на Земята
Изкуството на пикника: Идеи за перфектния следобед сред природата Изкуството на пикника: Идеи за перфектния следобед сред природата
Витамин D намалява риска от развитие на сърдечносъдови заболявания Витамин D намалява риска от развитие на сърдечносъдови заболявания
Кому е нужен съвършен любовен живот, когато имаш вино? "Бриджит Джоунс: Луда по онова момче" (филмово предложение) Кому е нужен съвършен любовен живот, когато имаш вино? "Бриджит Джоунс: Луда по онова момче" (филмово предложение)
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби