„bad guy“ на Били Айлиш е най-успешният дигитален сингъл за 2019 година В Топ 10 влизат още Шон Мендес и Камила Кабейо, Ариана Гранде, Пост Малоун и Луис Капалди
20 март 2020
В Топ 10 влизат още Шон Мендес и Камила Кабейо, Ариана Гранде, Пост Малоун и Луис Капалди
снимка: IFPI
Една песен, създадена в спалня със съвсем първична звукозаписна техника, стана най-успешният дигитален сингъл в света за 2019 година, съобщават от Българска асоциация на музикалните продуценти (БАМП).
„bad guy“ на Били Айлиш оглави годишната класация на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI).
„bad guy“ е петият сингъл от първия албум на 18-годишната изпълнителка „When We All Fall Asleep, Where Do We Go?“.
Песента незабавно стана хит и оглави класациите в над 15 страни по цял свят, сред които големи пазари като САЩ, Австралия, Канада и Мексико.
„bad guy“ стана втората най-стриймвана от Spotify песен глобално за миналата година, а по данни на Shazam е най-търсеното парче онлайн през 2019.
През януари „bad guy“ бе обявен за Запис на годината и Песен на годината от 62-то издание на Грами, превръщайки Били Айлиш в най-младия артист-изпълнител в историята на наградите, получил престижните отличия в тези категории.
“Били Айлиш превзе целия свят с прекрасния си глас и предизвикателното си звучене. Тя е артист, който в песните си третира важни човешки проблеми като психичното здраве и с това импонира на своите многобройни фенове. Желаем ѝ от сърце успех и през настоящата година, която се очертава изключителна за нея”, заяви Франсес Мур, главен изпълнителен директор на IFPI.
„Old Town Road“ на Lil Nas X е втори в чарта на най-успешните на сингли за миналата година. Артистът, който направи вайръл сензация в платформата TikTok, застана начело на множество класации през 2019-а.
Мелодичният му хибрид от хип-хоп и кънтри счупи рекорда за най-продължително пребиваване на първо място в класацията на Billboard - Hot 100 chart.
„Señorita“ - прекрасният дует на Шон Мендес и Камила Кабейо, заема престижното трето място в класацията на IFPI. Тази колаборация е втора за двамата артисти и бързо достигна №1 в Billboard Hot 100 на САЩ, като оглави и други музикални класации в 35 страни по света, сред които Обединеното кралство, Австралия и Канада. „Señorita“ е най-стриймваната песен на Spotify в световен мащаб през 2019 г.
Вижте Топ 10 на най-успешните дигитални сингли за 2019 година:
№1 „bad guy“ на Били Айлиш
№2 „Old Town Road“ на Lil Nas X
№3 „Señorita“ на Шон Мендес и Камила Кабейо
№4 „Sunflower“ на Пост Малоун и Суа Ли
№5 „7 rings“ на Ариана Гранде
№6 „Dance Monkey“ на Tones and I
№7 „I Don't Care“ на Ед Шийрън и Джъстин Бийбър
№8 „Shallow“ на Лейди Гага и Брадли Купър
№9 „Someone You Loved“ на Луис Капалди
№10 „Without Me“ на Холзи
Класацията на IFPI Global Digital Single 2019 е втората от поредицата годишни световни класации на музикалната индустрия, след обявяването на Тейлър Суифт за най-успешен световен изпълнител за 2019 година в началото на март тази година.
Класациите на IFPI Global Digital Singles са единствените, които отчитат точно потреблението на различните сингли в световен мащаб на база данните за аудио стрийминг, видео стрийминг и брой на постоянни тегления онлайн през съответната година.
Коментирай »