Бадемите намаляват усещането за глад

Приемането на бадеми намалява глада, без да увеличава теглото

Бадемите намаляват усещането за глад

снимка: sxc.hu

Приемането на бадеми намалява глада, без да увеличава теглото, установи американско изследване, цитирано от БГНЕС.

Учени от университета Пардю в щата Индиана откриха, че консумирането на 43 грама печени, леко подсолени бадеми всеки ден намалява глада на доброволците, увеличава нивата им на витамин Е и приема на "добри" мазнини, без да води до трупане на килограми.

Това означава порция от 30 бадема. Изследователите провели 4-седмично проучване на последиците от консумацията на бадеми върху теглото и апетита. В изследването участвали 137 възрастни с повишен риск от диабет от втори тип.

Участниците били разделени на пет групи – контролна група, която избягвала всякакви ядки и семена, група, която приемала 43 грама бадеми на закуска и една, която приемала ядките на обяд. Имало и група, която консумирала бадемите сутрин и друга, която ги приемала следобед.

Доброволците не спазвали никакви други правила освен да следват обичайните си навици за хранене и физическа дейност. Резултатите показали, че макар те да приемали около 250 калории на ден под формата на бадеми, те като цяло не приемали допълнителни калории.

"Изследването показва, че бадемите са добър вариант за междинно хранене, особено за тези, които се тревожат за теглото си", заяви ръководителят на проучването д-р Ричард Матис, професор по диетология в университета Пардю. "В това изследване участниците компенсираха допълнителните калории на бадемите, така че дневният им прием на енергия не се увеличи. Те съобщаваха за намален глад и желание за последващо хранене, особено когато бадемите били консумирани като междинно хранене, а не по време на ядене", допълни той.

Преди време беше установено, че бадемите увеличават усещането за ситост както при хората с нормално тегло, така и при хората, страдащи от затлъстяване. Това се дължи на мононенаситените мазнини, протеини и фибри, съдържащи се в бадемите. Предишни изследвания установиха още, че бадемите намаляват опасността от рак на черния дроб заради съдържанието си на витамин Е. Наличието на този витамин в ядките предпазва и от сърдечни заболявания и нарушаване на зрението в напреднала възраст.

Коментирай »
Още по темата
Гладът увеличава желанието за секс Гладът увеличава желанието за секс
Холивуд отслабва със зелено кафе Холивуд отслабва със зелено кафе
Шоколадът не вреди на диетата Шоколадът не вреди на диетата
Ядем с очите, а не със стомаха си Ядем с очите, а не със стомаха си
Препоръчваме още
15 цитата, които ще направят деня ти по-добър 15 цитата, които ще направят деня ти по-добър
Акарите и алергията към домашен прах: Как да я разпознаем и лекуваме Акарите и алергията към домашен прах: Как да я разпознаем и лекуваме
Изневярата и мъжкото лице: Чертите му издават дали е верен Изневярата и мъжкото лице: Чертите му издават дали е верен
Как правилно да измерваме кръвното налягане (и 7 грешки, които всички допускаме) Как правилно да измерваме кръвното налягане (и 7 грешки, които всички допускаме)
9 признака, че трябва да повишиш емоционалната си интелигентност 9 признака, че трябва да повишиш емоционалната си интелигентност
Проучване: Употребата на антибиотици и антимикробната устойчивост при хората и животните са свързани Проучване: Употребата на антибиотици и антимикробната устойчивост при хората и животните са свързани
„Приказките на Лилит и Селена“: Божествения талант да бъдеш себе си (предложение за четене) „Приказките на Лилит и Селена“: Божествения талант да бъдеш себе си (предложение за четене)
ТЕСТ: Добър лъжец ли си? ТЕСТ: Добър лъжец ли си?
Изоставено бебе павиан гушка плюшена маймунка (ВИДЕО) Изоставено бебе павиан гушка плюшена маймунка (ВИДЕО)
Женското поведение, което отблъсква мъжете Женското поведение, което отблъсква мъжете
ТЕСТ: Отговори на един въпрос и ще ти дам песен, която да слушаш ТЕСТ: Отговори на един въпрос и ще ти дам песен, която да слушаш
Голи снимки на Анджелина Джоли от 1995 година станаха хит в интернет Голи снимки на Анджелина Джоли от 1995 година станаха хит в интернет
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби