Чумата е довела до слабостта ни да ядем вредна храна?

Според учени чумата, изтребила 60 процента от европейците, е довела и до слабост към вредната храна сред хората

Чумата е довела до слабостта ни да ядем вредна храна?

Photo credit: Kobby Mendez/Unsplash

Чумата, изтребила 60 процента от европейците, е довела и до слабост към вредната храна сред хората, съобщи "Дейли мейл", позовавайки се на учени.

Те смятат, че чумата, опустошила Европа през XIV век, е променила състава на бактериите в човешката уста.

Как чумата е довела до слабостта ни да ядем вредна храна?

Втората чумна епидемия от средата на XIV век, позната като Черната смърт, е довела до смъртта на 60 процента от хората, живеещи на Стария континент, както и до исторически промени.

Според научно изследване тази епидемия е свързана с любовта към вредната храна днес заради промените в диетата и хигиената.

Анализ на калцифицирана зъбна плака на скелети показва, че доминантната бактерия в човешката уста днес се свързва с бедна на фибри и с високо съдържание на въглехидрати храна. 

Изследването

Изследването, публикувано в сп. Nature Microbiology, е направено от учени от щатския университет в Пенсилвания, САЩ, и университета в Аделаида, Австралия. Според резултатите оралният микробиом днес е свързан с хронични болести, затлъстяване, сърдечно-съдови заболявания. 

Научният екип е събрал материал от зъбите на 235 души, погребани на 27 места в Англия и Шотландия в периода между 2200 г. пр. Хр. и 1835 г. Идентифицирани са 954 микробни вида, които попадат в две различни общности от бактерии. Първата е доминирана от стрептококите, които се срещат често в устата на съвременния човек, а втората - от метанобревибактериите, които се смятат за изчезнали при здравите хора. Анализът показва, че почти 11 процента от вариациите могат да се обяснят с исторически промени, включително чумата. 

"Знаем, че оцелелите от чумната епидемия са имали по-високи доходи и са се хранели с по-калорична храна. Възможно е промените в диетата на хората да са предизвикали и промени в състава на оралния микробиом. Това е първото изследване, което показва, че микробите в човешкото тяло може да са повлияни от отминали събития като пандемии", каза проф Лора Уейрик от университета в Пенсилвания, която е сред авторите на изследването. 

Източник: БТА, "Дейли мейл"
Коментирай »
Още по темата
Защо ни се яде чипс и пица с алкохола: Учени разкриха биологичната уловка Защо ни се яде чипс и пица с алкохола: Учени разкриха биологичната уловка
Откриха връзка между редовното хранене с пържени храни с депресията Откриха връзка между редовното хранене с пържени храни с депресията
Преяждането и пиенето през уикенда могат да са признаци на сериозно заболяване Преяждането и пиенето през уикенда могат да са признаци на сериозно заболяване
Лошото настроение събужда желание за вредна храна Лошото настроение събужда желание за вредна храна
Препоръчваме още
„Приключенията на Пинокио“ с оригиналните илюстрации на Карло Киостри (предложение за четене) „Приключенията на Пинокио“ с оригиналните илюстрации на Карло Киостри (предложение за четене)
Шест деликатни начина да направиш първата крачка Шест деликатни начина да направиш първата крачка
6 гадни неща, които могат да ни се случат през лятото, и 10 съвета как да се предпазим 6 гадни неща, които могат да ни се случат през лятото, и 10 съвета как да се предпазим
„Коледната звезда“ носи приказната магия на Севера в илюстрованата книга от шведската писателка Сара Б. Елфгрен (предложение за четене) „Коледната звезда“ носи приказната магия на Севера в илюстрованата книга от шведската писателка Сара Б. Елфгрен (предложение за четене)
Какво привличаш в живота според рождения месец Какво привличаш в живота според рождения месец
Дори да сте генетично предразположени: Упражненията всеки ден намаляват риска от развитие на диабет тип 2 Дори да сте генетично предразположени: Упражненията всеки ден намаляват риска от развитие на диабет тип 2
5 начина да забавиш темпото във връзката си 5 начина да забавиш темпото във връзката си
Как да използвате Google Maps без интернет и никога да се изгубите Как да използвате Google Maps без интернет и никога да се изгубите
6 случая във връзката, когато е най-добре да замълчиш   6 случая във връзката, когато е най-добре да замълчиш  
Лесен трик от Джулия Робъртс за естествено красиви нокти Лесен трик от Джулия Робъртс за естествено красиви нокти
Следвайте улична котка и вижте докъде ще ви отведе Следвайте улична котка и вижте докъде ще ви отведе
Жега, бенки, алергии и изгаряния: Как да предпазим кожата си през лятото Жега, бенки, алергии и изгаряния: Как да предпазим кожата си през лятото
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби