Преяждането и пиенето през уикенда могат да са признаци на сериозно заболяване

„Малко хора знаят, че стресовото преяждане и така нареченият "алкохол през уикенда" са не само отделни разстройства, но и признаци за наличие на тревожно-депресивни тенденции"

Photo credit: Tioroshi Lazaro/pexels.com

Жаждата за алкохол след тежка работна седмица и преяждането могат да са признаци на зараждаща се депресия, разкри клиничният психолог Светлана Прошченко пред ТАСС.

„Малко хора знаят, че стресовото преяждане и така нареченият "алкохол през уикенда" са не само отделни разстройства, но и признаци за наличие на тревожно-депресивни тенденции. С помощта на бърз достъп до храна и релаксиращ алкохол много хора облекчават умората, подобряват настроението и си доставят удоволствие. След известно време обаче започват да осъзнават, че са попаднали в нов капан“, каза Прошченко.

Лошото настроение събужда желание за вредна храна

Както отбелязва специалистът, симптомите на депресия при различните хора могат да варират. Най-честите са потиснато настроение, нарушения на съня, липса на сили, чувство за безполезност, повишена сълзливост и желание за пенсиониране. Но при някои хора може да се промени и походката, предметите могат да започнат да падат от ръцете, движенията могат да станат насечени, може да се появи летаргия или обратното - нецеленасочена многословност.

Според Прошченко сега има малко несериозно отношение към това психологическо разстройство, а някои дори бъркат депресията с меланхолията. „Меланхолията е състояние, което идва и си отива, депресията е постоянна. Така например по време на есенната меланхолия нещо може да те разсмее, но не и при депресия. Депресията е диагноза, поставена от лекар“, обясни клиничният психолог .

Упражненията предотвратяват депресията в късна възраст

Както добави специалистът, през годините на пандемията от COVID-19 според някои доклади е имало седемкратно увеличение на депресивните състояния, но това психологическо разстройство зависи не само от външни фактори, а може да бъде и наследствено. Следователно абсолютно всеки човек трябва да следи състоянието си, за да не пропусне депресията в ранните етапи и да се обърне навреме към клиничен психолог, който може да окаже помощ, без да прибягва до лекарствена терапия.

Източник: Христо Кьосев/БТА
Коментирай »
Още по темата
Чумата е довела до слабостта ни да ядем вредна храна?
Откриха връзка между редовното хранене с пържени храни с депресията
Откриха начин да се блокира натрупването на мазнини при преяждане
Как да се справиш със самотата?
Самотата влияе не само на психическото, но и на физическото здраве
Лошото настроение събужда желание за вредна храна
Изследване: Кафето предпазва от депресия
Градинарството бори депресията
3 стъпки за добро настроение
Препоръчваме още
Pinanga subterranea - палмата, която цъфти под земята
Общуването с любимия води до освобождаване на допълнителни количества допамин в мозъка
ТЕСТ: Как се отнасяш с околните?
8 горчиви, но любими храни и напитки
ТЕСТ: Как ще се справиш с нашествие на плюшени зомби мечета?
Тиквички с ориз – класическа рецепта за постно ястие
Изоставено бебе павиан гушка плюшена маймунка (ВИДЕО)
7 стъпки да го върнеш при себе си, без да изглеждаш отчаяна
„Урокът на лунатика“ от Фредерико Педрейра (предложение за четене)
Приказен криминален роман за деца: „Изчезналата звезда“ от Ленка Бродецка (предложение за четене)
Избрани текстове от "Écrits" на Жак Лакан за първи път на български език (предложение за четене)
И заживели щастливо... или не съвсем?! Бракът бил полезен за мъжете, но не и за жените
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби