Четири храни за здрав и пълноценен сън

Всички имаме нужда от здрав и пълноценен сън

снимка: pixabay.com

Всички имаме нужда от здрав и пълноценен сън. Качествената почивка през нощта ни помага да сме в по-добро настроение през деня, да сме по-спокойни и по-силни в борбата в стреса.

Експертите посочват, че повечето хора се нуждаят от около седем-осем часа качествен сън, за да функционират правилно.

Храненето е сред ключовите фактори, които влияят върху качеството на съня. Ето защо тук ви предлагаме няколко хранителни продукта, които са изключително подходящи за вечерна консумация:

Мляко

Във филмите героите винаги пият чаша мляко, ако имат проблем със заспиването. В това всъщност има логика, тъй като калцият в млечните продукти помага за регулирането на свързания със съня хормон мелатонин.

Куркума

Куркумата е продукт с неоспорими ползи за здравето. Подправката, известна с противовъзпалителните и антиоксидантни свойства, намалява тревожността и подпомага съня.

Риба

Рибите, скаридите и омарите са богати на витамин В6, който помага на епифизната жлеза да произвежда мелатонин.

Череши

Черешите също са отличен източник на мелатонин, а любителите на черешов сок заспиват по-бързо и спят по-дълго.

Коментирай »
Още по темата
Доспиването през почивните дни удължава живота
Състояние, лишаващо милиони по света от здрав сън: Откриха още една опасност от сънната апнея
Качество или количество: Ето кое е по-важно за добрия сън
25 години сън: Защо е важно да спим добре
Позата, в която спиш, разкрива какъв си (ВИДЕО)
Три здравословни ползи от доматения сок
Шест от най-обичаните зимни аромати и вкусове
Четири храни срещу високо кръвно налягане
Шест от най-разпространените митове за храни
Доброто наспиване подобрява сексуалния живот
Петте храни за здрав сън
Здрав 8-часов сън за пълноценен секс
Мляко и бразилски орех за здрав и спокоен сън
Учени откриха формулата на добрия нощен сън
Препоръчваме още
Най-влиятелните личности на 2023 г. на сп. "Time": Крал, президентска съпруга и още...
ТЕСТ: Превръщаш ли се в майка си? 👩‍👧
Никой не идва случайно в живота ти. 10 типа хора, които съдбата ще ти изпрати
Топ 5 на най-приятните и евтини занимания през лятото
Пловдивски коминочистач: Мислете за щастие, не за грижи
Как да ограничим приема на нитрати: 8 полезни съвета
12 по-различни новогодишни обещания, които да си дадеш… и да изпълниш
5 фрази, с които да промениш личната си философия, за да бъдеш щастлива
Предложение за четене: „Тайната опора. Привързаността в живота на детето” от Людмила Петрановска
Мъжете, с които никога не трябва да се занимаваш
Защо рискът от тежък инфаркт е по-висок в понеделник?
Питие преди лягане? Помислете пак!
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби