Изследване: Кафето предпазва от депресия

Кофеинът може да действа като умерен антидепресант

Изследване: Кафето предпазва от депресия

Създадено с Freepik

Пиенето на две до четири чаши кафе всеки ден намалява риска от самоубийства при мъжете и жените с 50%, според ново изследване, съобщава БГНЕС.

Учени от Харвардския университет анализирали данни от три предишни американски проучвания и установили, че рискът от самоубийства при възрастните хора, които пият по няколко чаши кофеиново кафе всеки ден намалява наполовина спрямо тези, които пият безкофеиново кафе, малко кафе или изобщо не пият ободряващата напитка.

Учените анализирали данни на 200 000 мъже и жени относно консумацията им на кофеин както чрез кафе, така и чрез други източници като чай, кофеинови газирани напитки и шоколад. За мнозинството участници обаче кафето било основен източник на кофеин, а за средния период на изследванията от 6,5 г. били регистрирани само 277 смъртни случая заради самоубийство.

"За разлика от предишни изследвания ние успяхме да установим връзка между консумацията на кофеинови и безкофеинови напитки и смятаме, че кофеинът е най-вероятната причина за предполагаемия защитен ефект на кафето", съобщи ръководителят на изследването Майкъл Лукас.

Кофеинът стимулира централната нервна система, но може да действа и като умерен антидепресант, като увеличава производството на някои невротрансмитери в мозъка, допринасящи за доброто настроение, като серотонин, допамин и норадреналин. Това обяснява защо предишни епидемиологични изследвания установиха по-нисък риск от депресия сред хората, пиещи кафе, съобщават учените.

Въпреки откритието си обаче те не препоръчват на депресираните хора да се самолекуват, като увеличават консумацията на кофеин, тъй като това може да доведе до неприятни странични ефекти. "Като цяло резултатите ни показват, че има малък положителен ефект от консумацията на не повече от две-три чаши кафе на ден или 400 милиграма кофеин на ден", предупреждават авторите на изследването.

Коментирай »
Още по темата
Движението като лекарство: Как спортът помага при депресия и тревожност Движението като лекарство: Как спортът помага при депресия и тревожност
Кофеиновите напитки могат да помогнат за защитата на мозъка Кофеиновите напитки могат да помогнат за защитата на мозъка
Преяждането и пиенето през уикенда могат да са признаци на сериозно заболяване Преяждането и пиенето през уикенда могат да са признаци на сериозно заболяване
Кафе по италиански Кафе по италиански
Горчивото изобретение на Сатаната: 12 забавни факта за кафето Горчивото изобретение на Сатаната: 12 забавни факта за кафето
Кафе или чай? Отговорът може би се крие в нашите гени Кафе или чай? Отговорът може би се крие в нашите гени
"Синият понеделник" е един от най-депресиращите дни в годината. Как да се справим? "Синият понеделник" е един от най-депресиращите дни в годината. Как да се справим?
Как да се справим с депресията след отпуската Как да се справим с депресията след отпуската
Любимото кафе показва характера Любимото кафе показва характера
Най-здравословната професия Най-здравословната професия
Най-доброто време за чаша кафе Най-доброто време за чаша кафе
Упражненията предотвратяват депресията в късна възраст Упражненията предотвратяват депресията в късна възраст
Вана с кафе и кафето като лекарство Вана с кафе и кафето като лекарство
Дъхът на кафе и лимони Дъхът на кафе и лимони
Препоръчваме още
Пътувайте с цел кулинарен туризъм и оставете останалото да ви изненада Пътувайте с цел кулинарен туризъм и оставете останалото да ви изненада
„Дъщерите на прислужницата“ - най-продаваната книга в Испания през 2023 г. (предложение за четене) „Дъщерите на прислужницата“ - най-продаваната книга в Испания през 2023 г. (предложение за четене)
Постно и вкусно: Ето как да си направим домашен хляб Постно и вкусно: Ето как да си направим домашен хляб
Как да бъдеш дама Как да бъдеш дама
Доказано: Червените боровинки намаляват риска от инфекции на пикочните пътища Доказано: Червените боровинки намаляват риска от инфекции на пикочните пътища
„Голо оръжие“ ни убива от смях (филмово предложение) „Голо оръжие“ ни убива от смях (филмово предложение)
Предложение за четене: „Ещорил” от Деян Тиаго-Станкович Предложение за четене: „Ещорил” от Деян Тиаго-Станкович
Едва третата жена в историята: Жустин Трие грабна "Златната палма" на кинофестивала в Кан Едва третата жена в историята: Жустин Трие грабна "Златната палма" на кинофестивала в Кан
Женските черти и навици, които мъжете ненавиждат Женските черти и навици, които мъжете ненавиждат
Дъглас Бойд повдига завесата към „Конспирацията „Кремъл“ (предложение за четене) Дъглас Бойд повдига завесата към „Конспирацията „Кремъл“ (предложение за четене)
Най-невероятните факти за хората с трапчинки Най-невероятните факти за хората с трапчинки
Как да пътувате повече, без да напускате работата си Как да пътувате повече, без да напускате работата си
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби