Доказано: Червените боровинки намаляват риска от инфекции на пикочните пътища

Около 60 процента от жените над 18 години страдат от инфекции на уринарния тракт

Доказано: Червените боровинки намаляват риска от инфекции на пикочните пътища

Photo credit: Светлана/Pixabay 

Червените боровинки намаляват риска от хронични инфекции на пикочните пътища, потвърждава научно изследване, цитирано от ЮПИ.

Около 60 процента от жените над 18 години страдат от инфекции на уринарния тракт. Около 30 процента имат хронични оплаквания два или три пъти годишно. 

При децата червените боровинки могат да редуцират инфекциите с повече от 50 процента. 

Инфекциите на пикочните пътища: Какво трябва да знаем и как да се предпазим  

За първи път има консенсус за това, че продуктите от червени боровинки - сиропи, капсули, таблетки - работят сред една група хора. Сред тях са и тези, които страдат от инфекции заради претърпени хирургически интервенции, каза Джаклин Стивънс, старши лектор по обществено здраве в медицинския колеж на университета Флиндърс в Австралия. 

Научното изследване обхваща близо 9000 души. 

Четири неподозирани фактора, които увреждат бъбреците 

Инфекциите могат да засегнат всеки, но са по-често срещани при жените заради спецификите на анатомията. Освен болки инфекциите могат да доведат и до усложнения. 

Авторите подчертават, че приемът на червени боровинки е с цел превенция. "Ако не можете да решите проблема, трябва да се предприеме друга терапия." 

Изследването не уточнява коя е перфектната доза за превенция за инфектиране. 

Освен прием на продукти от червени боровинки се препоръчва и пиене на много вода. 

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Кокрейн".

Източник: Розалия Благоева/БТА
Коментирай »
Още по темата
Инфекциите на пикочните пътища: Какво трябва да знаем и как да се предпазим  Инфекциите на пикочните пътища: Какво трябва да знаем и как да се предпазим 
Спазването на диети намалява риска от развитие на хронични заболявания Спазването на диети намалява риска от развитие на хронични заболявания
Четири неподозирани фактора, които увреждат бъбреците Четири неподозирани фактора, които увреждат бъбреците
Препоръчваме още
Внимание! Шест храни и напитки, с които не бива да прекаляваме Внимание! Шест храни и напитки, с които не бива да прекаляваме
Не само кръвната захар: Йодът също оказва влияние върху развитието и размерите на плода Не само кръвната захар: Йодът също оказва влияние върху развитието и размерите на плода
Космически флирт: Как астероидите се замерват със „снежни топки“? Космически флирт: Как астероидите се замерват със „снежни топки“?
Спорт vs. диета: Кое е по-силното оръжие срещу излишните килограми? Спорт vs. диета: Кое е по-силното оръжие срещу излишните килограми?
Какво издава позата ти за твоето емоционално състояние Какво издава позата ти за твоето емоционално състояние
Състояние, лишаващо милиони по света от здрав сън: Откриха още една опасност от сънната апнея Състояние, лишаващо милиони по света от здрав сън: Откриха още една опасност от сънната апнея
Всяка зодия има духовно животно, ето кое е твоето Всяка зодия има духовно животно, ето кое е твоето
ТЕСТ: Коя напитка е твоята сродна душа – кафе или чай? Открий своя аромат ТЕСТ: Коя напитка е твоята сродна душа – кафе или чай? Открий своя аромат
Похъркващ сънливец Похъркващ сънливец
Предложение за четене: „Добрата дъщеря“ - спиращ дъха трилър от Карин Слотър Предложение за четене: „Добрата дъщеря“ - спиращ дъха трилър от Карин Слотър
Любов от първи полет: може ли едно пътуване да ви накара да се влюбите Любов от първи полет: може ли едно пътуване да ви накара да се влюбите
Да се запознаеш с потенциала на детето си: „Астрология за родители“ от Хули Леонис (предложение за четене) Да се запознаеш с потенциала на детето си: „Астрология за родители“ от Хули Леонис (предложение за четене)
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби