Интервалното гладуване: Повече енергия, по-добро настроение и по-малко килограми

Влиянието на храната върху здравето е свързано не само с това какво ядете, но и с времето, в което избирате да консумирате

Интервалното гладуване: Повече енергия, по-добро настроение и по-малко килограми

Photo via Canva.com

Периодичното (или интервално) гладуване е свързано с повече енергия и по-добро настроение, показват данни от мащабно проучване, проведено от британски изследователи и цитирано от ЮПИ.

Изследователи от лондонския Кралски колеж са установили, че ограничаването на консумацията на храна в 10-часов прозорец и гладуване през останалите 14 часа в денонощието имат положително въздействие върху здравето. 

Резултатите от изследването са представени по време на Европейската конференция по хранене. 

Фастинг или интервално гладуване: Какво представлява, как действа и подходящо ли е за всеки?

"Това е най-мащабното проучване извън строго контролирана клиника, което показва, че периодичното гладуване може да подобри здравето в реални условия", каза Сара Бери от Кралския колеж в разпространено прессъобщение. "Данните сочат, че не е необходимо да сте много стриктни, за да видите положителни резултати".

В изследването са участвали 37 545 души, включително 27 371, класифицирани като силно ангажирани. Около 78 процента от тази група са били жени на средна възраст 60 години. Средният индекс на телесна маса е бил 25,6, а обичайният т.нар. прозорец за хранене - 11,3 часа.

Те са участвали с помощта на специализирано приложение, като са помолени да се хранят както обикновено през първата седмица. След това трябвало да ограничат консумацията до 10-часов прозорец за период от две седмици. Доброволците ежедневно записвали периода, в който се хранят, енергията, настроението и нивото на усещането за глад.

Най-добри резултати са постигнали тези, които са последователни в спазването на режима на периодично гладуване. При участниците, които несериозно приемат периодите за хранене, са отчетени по-ниски енергия и настроение, а също по-силен глад. Резултатите били по-добри сред доброволците, които имали дълъг прозорец за хранене преди началото на периодичното гладуване.

Сред силно ангажираните участници в проучването 51 на сто съобщили за леко намаляване на теглото в продължение на две до 16 седмици.

"Това проучване допълва все по-големия брой доказателства, които показват значението на начина на хранене", казва в разпространеното прессъобщение изследователката Кейт Бермингам от Кралския колеж. "Влиянието на храната върху здравето е свързано не само с това какво ядете, но и с времето, в което избирате да консумирате".

Предишни изследвания показаха, че периодичното гладуване може да бъде ефективно за намаляване на теглото.

Наскоро специалисти от Илинойския университет установиха, че участниците с диабет тип 2, които се хранят само през осемчасов прозорец между обяд и 20:00 ч., са отслабнали повече от тези, които са ограничавали калориите.

Източник: БТА, ЮПИ
Коментирай »
Още по темата
Зелено, вкусно, полезно и може бързо да подобри психичното здраве - що е то? Зелено, вкусно, полезно и може бързо да подобри психичното здраве - що е то?
Фастинг или интервално гладуване: Какво представлява, как действа и подходящо ли е за всеки? Фастинг или интервално гладуване: Какво представлява, как действа и подходящо ли е за всеки?
Гладът увеличава желанието за секс Гладът увеличава желанието за секс
Лошото настроение събужда желание за вредна храна Лошото настроение събужда желание за вредна храна
Препоръчваме още
Кървене след секс - опасно ли е и какви може да са причините? Кървене след секс - опасно ли е и какви може да са причините?
Пет признака, че си падаш по него Пет признака, че си падаш по него
Да забавим темпото и да се съсредоточим върху простичките неща в живота Да забавим темпото и да се съсредоточим върху простичките неща в живота
Тест на личността: Позата на седене разкрива скритите ни личностни характеристики Тест на личността: Позата на седене разкрива скритите ни личностни характеристики
 Мирженка Чехова разкрива горчивата и шокираща истина за балета в „Балерини“ Мирженка Чехова разкрива горчивата и шокираща истина за балета в „Балерини“
„Коя е билката?“ - лечебните свойства на 17 растения, които можем да открием в България (предложение за четене) „Коя е билката?“ - лечебните свойства на 17 растения, които можем да открием в България (предложение за четене)
5 начина да забавиш темпото във връзката си 5 начина да забавиш темпото във връзката си
Първи симптоми, които издават проблеми с бъбреците Първи симптоми, които издават проблеми с бъбреците
Невероятно! Едноклетъчно водорасло съдържа 7 генома в единствената си клетка Невероятно! Едноклетъчно водорасло съдържа 7 генома в единствената си клетка
Да си тръгна или да остана? Как да изградим щастлива връзка Да си тръгна или да остана? Как да изградим щастлива връзка
Всичко или нищо: 10 ситуации, в които си струва да сме смели Всичко или нищо: 10 ситуации, в които си струва да сме смели
Самотата влияе не само на психическото, но и на физическото здраве Самотата влияе не само на психическото, но и на физическото здраве
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби