Зелено, вкусно, полезно и може бързо да подобри психичното здраве - що е то?

Кивито подобрява жизнеността и настроението само за четири дни

Зелено, вкусно, полезно и може бързо да подобри психичното здраве - що е то?

Photo credit: Dan Bucko/Unsplash

Кивито може бързо да подобри психичното здраве, твърдят новозеландски учени, цитирани от електронното издание МедикалЕкспрес.

Този плод се е доказал като мощно средство за подобряване на настроението, а ново изследване на специалисти от новозеландския университет "Отаго" показа, че въздействието му може да бъде доста бързо. 

Резултатите от проучването, публикувано в изданието British Journal of Nutrition, показват, че кивито подобрява жизнеността и настроението само за четири дни.

Проф. Тамлин Конър, който е съавтор на изследването, казва, че според данните плодът е достъпен начин за поддържане на добро психическо състояние на хората.

"Чудесно е да знаят, че малка реорганизация на хранителния режим като добавяне на киви може да промени начина, по който се чувстват всеки ден", отбелязва той.

Приемът на витамин С се свързва с подобряване на настроението, жизнеността, благополучието и по-ниска степен на депресия. Недостигът му в голяма степен се свързва с по-висока степен на депресия и когнитивни увреждания.

Въпреки това професор Конър казва, че в ограничен брой изследвания е оценено колко бързо настъпва подобрение на настроението след въвеждането на добавки с витамин С или пълноценни хранителни източници.

Целта на изследователите е да запълнят тази празнина с осемседмична диета на 155 възрастни, при които е регистрирано ниско съдържание на витамин С.

Участниците приемат ежедневно добавка с витамин С, плацебо или по два плода киви. След това информират за своята жизненост, настроение, качество на съня, физическа активност, като попълват специални анкети за смартфон.

Изследователите установяват, че приемът на киви подобрява тонуса и настроението на участниците в рамките на четири дни, като пикът е около 14-16 дни. Витамин С, от друга страна, незначително подобрява настроението до 12-ия ден, отбелязват учените.

Източник: БТА, МедикалЕкспрес
Коментирай »
Още по темата
Интервалното гладуване: Повече енергия, по-добро настроение и по-малко килограми Интервалното гладуване: Повече енергия, по-добро настроение и по-малко килограми
5 съвета за по-добро настроение 5 съвета за по-добро настроение
Пъстра храна за добро здраве Пъстра храна за добро здраве
Киви за добро настроение Киви за добро настроение
Плодове и зеленчуци за добро настроение Плодове и зеленчуци за добро настроение
3 стъпки за добро настроение 3 стъпки за добро настроение
Препоръчваме още
Пътуване наопаки: пробвайте „ден наобратно“ във вашата екскурзия Пътуване наопаки: пробвайте „ден наобратно“ във вашата екскурзия
Най-бързият начин да изстудим бирата си (ВИДЕО) Най-бързият начин да изстудим бирата си (ВИДЕО)
Tревожен феномен: Превърнали сме океаните в "бомба със закъснител" Tревожен феномен: Превърнали сме океаните в "бомба със закъснител"
Защо ни се яде чипс и пица с алкохола: Учени разкриха биологичната уловка Защо ни се яде чипс и пица с алкохола: Учени разкриха биологичната уловка
Огледални часове: Защо постоянно виждаш 11:11 или 22:22? Огледални часове: Защо постоянно виждаш 11:11 или 22:22?
Ниското кръвно също може да бъде опасно: Тези шест симптома издават хипотонията Ниското кръвно също може да бъде опасно: Тези шест симптома издават хипотонията
Как да опазим зъбите от сладкото и алкохола Как да опазим зъбите от сладкото и алкохола
Авторката на „Малки тайни“ запечатва най-тъмните човешки желания в „Буркан със сърца“ (предложение за четене) Авторката на „Малки тайни“ запечатва най-тъмните човешки желания в „Буркан със сърца“ (предложение за четене)
ТЕСТ: Кажи ми любимия си цвят и ще разкрия най-голямата ти сила ТЕСТ: Кажи ми любимия си цвят и ще разкрия най-голямата ти сила
Гурме предизвикателството на бензиностанциите: един ден само на крайпътни павилиони Гурме предизвикателството на бензиностанциите: един ден само на крайпътни павилиони
Хранене според цикъла: как да подкрепиш тялото си през всяка фаза Хранене според цикъла: как да подкрепиш тялото си през всяка фаза
Откритие на 92 гена обещава пробив в лечението на Алцхаймер Откритие на 92 гена обещава пробив в лечението на Алцхаймер
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби