снимка: pasja1000 от Pixabay 

Сещате ли се за плод, който е едновременно вкусен и нискокалоричен, а консумацията му носи прекрасно чувство на свежест?

Ягодата – този ароматен и сочен малък червен плод е едно от най-добрите предложения, които отиващата си пролет и настъпващото лято могат да ни поднесат.

Освен че са изключително вкусни и сладки, ягодите се оказаха и едни от най-полезните плодове, които могат да се включат в здравословното ни меню.

Здравословни ползи от консумирането на ягоди

1. Богати са на витамин С, като 100 гр ягоди покриват препоръчваната доза за деня. Съдържат още витамините В9 и В5;

2. Добър източник са на калий, желязо и магнезий.

3. Съдържат голямо количество пектин и различни минерали, които нормализират обмяната на веществата и подпомагат изгарянето на мазнини.

Четиридневна диета с ягоди

Експертите препоръчват балансирано хранене и изготвят ефективни, но често не особено лесни за спазване диети.

Поколения наред обаче нашите баби и майки са си предавали “малки хитрини” за възвръщане на желаната форма. Ягодите често са присъствали в подобни диети, при които е възможно да се свалят от 2 до 4 килограма само в рамките на няколко дни.

Първи ден

Закуска: Препоръчителна е плодова салата, направена от 250 грама ягоди, половин ябълка, половин банан и 50 грама нискомаслено мляко

Междинна закуска: Състои се от ягодово мляко или това са 100 грама пасирани ягоди, към които е добавена една чаена лъжичка мед

Обяд: Салата от домати и краставици, подправена само със зехтин, а за десерт задължително се “подслаждаме” с 150 грама ягоди

Следобедна закуска: Отново се яде ягодово мляко, направено от 100 грама пасирани  ягоди, като е желателно този път да няма мед

Вечеря: Салата от задушени зеленчуци, но не повече от 200 грама, а за десерт  100 грама ягоди

Втори ден

Закуска: Може да се хапне една филийка препечен пълнозърнест хляб и 100 грама ягоди

Междинна закуска: Състои се от ягодово мляко, направено от 100 грама ягоди и една чаена лъжичка мед

Обяд: 300 грама риба, но задължително трябва да е печена, една малка салата от варени картофи, а за десерт задължително се приемат 100 грама ягоди

Следобедна закуска: Ягодово мляко, направено от 100 грама ягоди, но без мед

Вечеря: Състои се от една зелена салата, подправена само със зехтин и 100 грама ягоди за десерт

Трети ден

Закуска: Може да се хапнат овесени ядки със 100 грама ягоди и 50 мл прясно мляко

Междинна закуска: Този път се състои само от 100 грама ягоди

Обяд: Състои се от 200 грама печено пилешко месо, една малка салата, направена само от домат без подправки и за десерт задължително 100 грама ягоди

Следобедна закуска: Могат да се хапнат 100 грама ягоди

Вечеря: Състои се от една плодова салата, направена от  250 грама ягоди, половин ябълка, половин банан и 50 грама нискомаслено мляко

Четвърти ден

Закуска: Състои се от една филийка препечен пълнозърнест хляб и 100 грама пресни ягоди

Междинна закуска: Може да се направи ягодово мляко от 100 грама ягоди и една малка чаена лъжичка мед

Обяд: Състои се от една малка салата направена от задушени зеленчуци, но не повече от 200 грама, а за десерт задължително се консумират 100 грама пресни ягоди

Следобедна закуска: Може да се хапне 100 грама пресни ягоди

Вечеря: Състои се от една малка зелена салата, подправена само със зехтин и 100 грама прясно измити ягоди

Тази диета, макар и обявена за чудодейна, е твърде бедна на мазнини и белтъчини. Затова, ако се решите да я спазвате, се консултирайте със специалист.

Коментирай >