снимка: diapicard, pixabay.com

Каквото влиза, това и излиза” е девизът на привържениците на храненето с органични продукти. За тях е много по-важно колко е качествена храната, а не от коя точно група е и колко калории дава на организма.

Невъзможно е да се каже, че органичната идея има създател и ясен произход. Голям дял за въвеждането си обаче дължи на американския педиатър Алън Грийн, експериментирал върху себе си ползите от храненето единствено с органична храна в продължение на цели три години и споделил резултатите със света.

Идеята за хранителния експеримент се зародила в лекаря след среща с производител на млечни продукти, който разказал, че въвел органичен начин на отглеждане на животните и те вече не се разболявали.

Като педиатър, изложен на многобройни зарази, д-р Грийн забелязал, че по време на експеримента боледува много рядко и се чувства изпълнен с енергия. Успял да свали доста килограми и да подобри функцията на черния си дроб.

“Ако не ядеш месо на всяко хранене и то се превърне в допълнително, а не основно ястие е възможно да напълниш чинията си със здравословна органична храна на приемлива цена”, споделя още д-р Грийн за органичната диета.

А на нас ни стига да погледнем една от най-известните последователки на органичните храни – Ел Макферсън на нейните вече над 50 години, за да се замислим за подобен експеримент.

“Вярвам в красотата, която извира отвътре навън. Тайната на добрата фигура е балансът между ползата и удоволствието. И, разбира се, хубаво е това, което ядем да е с етикет Organic”.

Коя храна е органична

Органична на практика е всяка храна, ако е чиста и екологична – без минерални торове, хормонални добавки, пестициди и генно инженерство.

При производството на органични продукти е забранено да се използват химически методи за преработка, синтетични и генномодифицирани съставки.

Предимства и недостатъци на органичната диета

Ползите от тази диета са: детоксикация и прочистване на черния дроб и лимфната системазагуба на тегло, засилване на метаболизма, подобряване на съня и балансиране на хормоните. И най-вече приемане на всички необходими на организма нутриенти, витамини и минерали.

Основен недостатък на храненето с органични продукти, както твърдят критиците ѝ, си остава нейната достъпност. Местата, на които се предлага все още са малко, а асортиментът не особено разнообразен. Истинско предизвикателство е да се намери и ресторант, в който се готви само с органични съставки и това да не ни струва месечната заплата.

Повечето хора все пак споделят, че биха се хранили изключително органично, но това, което ги спира е цената на храните, надвишаваща няколко пъти цената на същите продукти, отгледани или обработени по традиционния, масов начин.

Коментирай >