Житният режим – всичко, което трябва да знаем за популярния детокс

Целта на пречистването с жито е да изхвърлим излишните токсини и килограми и да се обогатим духовно  

Photo credit: Pixabay/Pexels

След тежките празнични трапези през зимните месеци мнозина търсят подходящ детокс, с който се отърват от натрупаните излишни килограми и токсини. Житният режим на Петър Дънов се радва на голяма популярност сред различните варианти за детокс.

Неговата цел е физическо, а и духовно пречистване и обновление. Онлайн можете да откриете различни разновидности и препоръки за това как най-добре да се изпълнява житния режим. Има няколко основни принципа, които трябва да бъдат спазени, останалото е въпрос на вкус, казват запознати. Днес ви предлагаме базовите опорни точки, които трябва да спазвате при житния режим. Останалото е въпрос на интерпретации.

Основни принципи на житния режим:

Режимът трае 10 дни, като 10 дни преди това е добре да направим подготовка, а 10 дни след края му се прави подходящо захранване. Така общо режимът отнема месец, ако се изпълнят и трите фази. Добре е да се храним домашни или био продукти, а водата да е изворна или преварена. Идеята е да се чувстваме добре по време на режима и да ни е вкусно. Ако усетим, че не ни понася, можем да го прекратим и да преминем към захранването.

Кога започва житният режим:

Житният режим започва 2, 3 дни след февруарското пълнолуние. Според някои е добре режимът да започне в сряда, други избират понеделник.

Възможно е да има няколко дати през годината, които се считат за подходящи за началото на житния детокс.

Как да изберем житото?

Този въпрос също среща различни отговори. Но накратко – добре е да си набавим обикновено жито или лимец, а ако страдаме от стомашни проблеми, можем да се спрем и на грухано жито.

Житото се подготвя от вечерта. В термос поставяме 100 грама жито и го заливаме с около 500 мл. вряла вода. Затваряме термоса добре и на сутринта житото е готово за консумация.

Някои хора предпочитат да варят житото.

Подготовка:

Най-важното при подготовката е поетапно да бъдат премахнати месото, животинските продукти, захарните изделия, газираните напитки и други тежки храни и напитки. Желателно е през тези дни да избягваме пържени и панирани храни. С наближаването на същинската част е добре постепенно да намаляваме и количеството на изядената храна. Целта на подготовката е да преминем по-лесно през самия режим и той да не е твърде шокиращ за организма.

Подходящи храни за подготвителната част:

  • Боб, леща, ориз – различни варива
  • Картофи
  • Хляб
  • Сурови плодове и зеленчуци
  • Сготвени зеленчуци
  • Зеле
  • Ядки

Същинската част на житния режим

Същинската част на режима продължава 10 дни, но дори и да са по-малко, отново ще има ползи за тялото. Дневното меню може да е разделено на три хранения, но не е проблем да са по-малко или повече.

Ето какви хранителни продукти да си набавим:

  • 100 грама сурово жито/лимец
  • 3 ябълки (за сърцето)
  • 9 ореха (за мозъка)
  • мед (за кръвта) – около 3 лъжици
  • вода – минимум 1.5 литра  
  • лимон – за подправяме на водата по желание

Според Дъновистите сутринта на първия ден е добре да си кажем: „Господи, приеми ме в лечебницата на Природата за десет дни“. Ето и основните стъпки в прилагането на режима.

Сутринта отцеждаме внимателно житото от термоса и изпиваме водата на гладно. След това разделяме житото на три порции (или колкото пъти ще се храним през деня).

❗ Задължително е да се пие достатъчно количество вода, по възможност топла, която можем и да подправим с лимон.

Житото трябва да се дъвче дълго и бавно, докато стане на каша в устата.

Можем да започнем с житото, половин час по-късно да хапнем орехите, по-късно ябълката и накрая меда. *Можете да откриете различни насоки за разпределението и последователността на отделните продукти. Някои хора предпочитат да ги консумират накуп, за да им бъде по-вкусно житото. Изберете този вариант, който е най-приятен за вас.

Смята се, че по време на житния режим е добре да опитаме да бъдем малко по-позитивни, по-добри и да „изчистим“ мислите си, успоредно с тялото си.

Захранване/отпостване

Захранването се прави на 10-ия ден на обяд. Тогава към житото, ябълките, орехите и меда, можем да добавим и т.нар. „ангелска супа“. Тя представлява два или три сварени картофа, подправени с магданоз и лимон.

В следващите дни е добре да продължим постепенно захранването, залагайки на леки храни: 

  • варива
  • плодове
  • зеленчуци
  • сурови ядки
  • супа
  • леща
  • боб
  • ориз
  • зеле
  • хляб 
  • мед 

Добре е животинските продукти и сладките изделия да се прибавят последни.

Ползи от житния режим

Сред ползите от житния режим е пречистване от токсините, сваляне на излишните килограми и цялостно тонизиране. Извън чисто физическото въздействие, при правилна нагласа режимът може да допринесе и за повече енергия, по-бистър ум и по-добро настроение.

Противопоказания за житния режим

Хора, които страдат от различни заболявания, имат стомашни проблеми, бременни или кърмещи жени, е добре да се посъветват с медицинско лице, преди да започнат режима.

Възможни нежелани реакции при житния режим

Има различни оплаквания, които могат да съпътстват режима при някои хора. При подходяща подготовка рискът от подобни оплаквания е по-малък:

  • Раздразнение
  • Главоболие
  • Отпадналост
  • Общо неразположение 
  • Стомашно разстройство 

При поява на тези или други оплаквания е добре да пием повече топла вода. А ако не отминават, е препоръчително да прекратим режима.

*Кафе/чай/цигари/алкохол

По време на режима не се позволява консумацията на течности, различни от вода. Много от хората, които го правят регулярно, споделят, че спирането на кафето може да е сред най-големите предизвикателства по време на режима, но е постижимо. Не са малко и тези, които оставят чаша сутрешно чисто кафе в менюто си. Същото се отнася и за цигарите и чая. Не се препоръчва употребата на алкохол по време на режима, защото той би нарушил детокса на тялото.

Коментирай »
Още по темата
Да отслабнем и изчистим организма: Лунна диета за 2024 година + Фази на Луната
Диета при подагра: Да забравим за храните от „червената зона“
Променена версия на средиземноморската диета подобрява здравето на мозъка
Диетата и пародонтитът: Режимът на растителна основа е естествена защита от натрупване на зъбна плака
Да изчистим организма: Лесна рецепта за здравословно смути за детокс
Как да съчетаем забързаното ежедневие със здравословен хранителен режим
Органичната диета: универсален хранителен режим или скъпо удоволствие
Четиридневна диета с кайсии
Диетата на Weight Watchers или нека поточкуваме!
Препоръчваме още
Пет причини да не искаш Кари Брадшоу за приятелка
"Кралицата на Коледа" Марая Кери с ново видео към "All I Want For Christmas Is You"
5 изпитани техники срещу преяждане
Среща с непознат: Ето кое е перфектното място и защо
Витамин D намалява риска от развитие на сърдечносъдови заболявания
Нямаха "никакъв шанс да оцелеят", но отпразнуваха първия си рожден ден с нов рекорд
Как да се освободим от негативните убеждения, които ни пречат и ни правят нещастни
Сменяйте дезодоранта на всеки шест месеца
Той никога не те слуша
"Моментално загубих интерес към нея": Мъже разкриват кога жените стават отблъскващи
За котетата и законите на физиката
ТЕСТ: Коя е най-токсичната ти черта?
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби