снимка: Umbe Ber от Pixabay 

Обичате ябълки и не се мръщите на ориза в чинията? Е, това е идеалната диета за вас. Ако искате да се справите бързо и ефикасно с излишните килограми, 5-дневна диета с ябълки и ориз може да се окаже точно това, което сте търсили.

Съгласни сме, че повечето съвременни хранителни режими звучат така сякаш ви е нужно образование на химик и много добро боравене с таблици и калкулатор, за да ги спазвате. Колко хубаво, че нашите баби и майки пазят някоя и друга хитрина в скрина си, с която някога бързо са възвръщали форма, например след бременност или дълго празнично преяждане.

Здравословни ползи от консумирането на ябълки и ориз

Комбинацията от ябълки и ориз е изключително подходяща за една здравословна диета, защото двата продукта съдържат важни вещества за организма и взаимно се допълват.

Ябълките в здравословната диета

Неслучайно се смята, че ябълката е един от най-полезните и здравословни плодове.

Специалистите свързват употребата на ябълки със защита от определени типове рак, астма, инфаркт, заболявания на сърцето.

1. Съдържат пектин, ябълчена и лимонена киселина и са богати на минерални вещества, както и на ценните за организма витамини В1, В2, С, Е, Р и РР.

Съдържанието на витамин С варира от 4 до 80 mg. Затова, освен като пълноценна храна, плодовете имат и ценни лечебни и диетични свойства.

2. Ябълките са прекрасен източник на растителни вещества – т.нар. флавоноиди. Особено ценен е кверцетинът, който понижава риска от рак на белите дробове с 46%. Ябълките спират растежа на ракови клетки на простатата, а рискът от рак на храносмилателната система намалява с 30-40%.

3. Употребата само на пет ябълки в седмицата подобрява функциите на белите дробове с 3%.

4. Наличието на пектин в ябълките ги прави продукт с нисък гликемичен индекс.

5. В тях се съдържа и огромно количество калий, който помага за регулиране на нивото на течности в организма. Приемането на достатъчно калий може да помогне за понижаване на кръвното налягане при хора с хипертония.

6. Освен калий в ябълките се съдържа и елементът бор, който предотвратява остеопорозата.

Оризът в здравословната диета

Оризът е богат на хранителни вещества и е важна част от много здравословни диети.

1. Оризът съдържа мощни антиоксиданти, които могат да направят сърцето по-устойчиво на специфични заболявания.

2. Докато оризът е с високо съдържание на въглехидрати, той е с ниско съдържание на други неща, които са свързани с повишаване на теглото – като захар, сол и мазнини. Това означава, че е чудесен източник на естествена енергия.

3. Оризът е без глутен, но все пак съдържа редица важни хранителни вещества, от които тялото се нуждае.

4. Богат източник на витамини и други хранителни вещества – като калций, фибри, желязо и рибофлавин. Някои от тези хранителни вещества подобряват както метаболизма, така и имунната система.

5-дневна диета с ябълки и ориз - успешна и ефективна

1-ви ден:

Обяд: Задушете с една супена лъжица зехтин 30 грама нарязано телешко месо.  Може да прибавите една червена чушка и 40 грама сварен ориз.

Вечеря: Направете си салата от една ябълка, 40 грама настърган кашкавал и 50 грама ориз. Можете да подправите салатата с една супена лъжица зехтин.

2-ри ден:

Обяд: Задушете 60 грама грах с една ябълка, нарязана на малки парченца. Към получената смес може да добавите и 40 грама варен ориз. Може да подправите тази салата с една супена лъжица зехтин.

Вечеря: Може да си направите салата от една ябълка, 50 грама сварен ориз и 30 грама шунка. Подправете салатата с една супена лъжица зехтин.

3-ти ден:

Обяд: Направете си салата от една ябълка и 50 грама сварен ориз. Получената смес може да подправите с една супена лъжица зехтин.

Вечеря: Сварете 50 грама ориз и към него прибавете две супени лъжици извара и една зелена ябълка. Хубаво разбъркайте получената смес и може да добавите една супена лъжица зехтин.

4-ти ден:

Обяд: Задушете 50 грама телешко месо, нарязано на малки парченца. Към него като гарнитура може да сварите 40 грама ориз. Желателно е да не използвате допълнителни подправки.

Вечеря: Направете си салата от 50 грама сварен ориз, една ябълка, нарязана на малки кубчета и 35 грама краве сирене. Хубаво разбъркайте продуктите и може да подправите с една супена лъжица зехтин.

5-и ден:

Обяд: Задушете 80 грама свинско филе без мазнини. Към него като гарнитура може да добавите 40 грама сварен ориз. Желателно е да не използвате подправки. За десерт може да хапнете една зелена ябълка.

Вечеря: Нарежете на много малки парченца една зелена ябълка и половина авокадо. Към тях прибавете една супена лъжица прясно изцеден сок от лимон. По желание може да прибавите и 50 грама предварително сварен ориз. Хубаво разбъркайте сместа преди да консумирате.

И да ви е сладко!

Коментирай >