Предложение за четене: „Историята на изгубеното дете“ - блестящ финал на неаполитанската сага на Елена Феранте „Историята на изгубеното дете” е достоен финал на „Гениалната приятелка“, „Новото фамилно име” и „Тази, която си отива, тази, която остава"
„Историята на изгубеното дете” е достоен финал на „Гениалната приятелка“, „Новото фамилно име” и „Тази, която си отива, тази, която остава"
„Историята на изгубеното дете“/издателство "Колибри"
„Историята на изгубеното дете” е достоен финал на „Гениалната приятелка“, „Новото фамилно име” и „Тази, която си отива, тази, която остава”.
Блестящата, образована Елена е вече утвърдена писателка и заживява с детската си любов Нино, ражда момиченце.
Буйната, непредвидима Лила развива новия си бизнес, води спокоен, улегнал живот с Енцо и също се сдобива с момиченце.
Отношенията между двете приятелки са все така сложни, като въпреки това обичта им една към друга не подлежи на съмнение. Постепенно нещата се развиват в друга посока и придобиват драматичен обрат.
В крайна сметка нито Елена намира спокойствие в Неапол, където се е завърнала, нито Лила успява да се освободи от атмосферата на конформизъм и насилие в родния си квартал.
Неочаквани събития водят читателя към неочаквания завършек. „Историята на изгубеното дете“ е последната книга от неаполитанската тетралогия, но финалът е все пак леко открехнат.
За автора
С основание спрягат Елена Феранте като една от най-въздействащите италиански писателки, майстор на реалистичните психологически романи, т.нар. „трилъри за душата”, някои от които имат успешни филмови адаптации.
Авторитетното издание „Тайм” я включи в списъка на 100-те най-влиятелни личности в света.
Българските читатели я познават от 2009 г., когато у нас излезе романът ѝ „Дни на самота”.
Привлякла над 5,5 милиона читатели от всички краища на света, неаполитанската поредица „Гениалната приятелка” е брилянтен епос за израстването на две момичета, а и на цяло едно поколение в покрайнините на Неапол през втората половина на миналия век.
Коментирай »