„Изпепеляване” по Харуки Мураками грабна Голямата награда на CineLibri 2019 Второ място журито отреди на „Заличено момче”, третото е за „Продавачът на вестници и цигари”
21 октомври 2019
Второ място журито отреди на „Заличено момче”, третото е за „Продавачът на вестници и цигари”
снимки: CineLibri 2019
На 13 октомври 2019 година в зала 1 на НДК се състоя бляскавата церемония по награждаване на победителите от конкурсната програма на CineLibri.
Голямата награда за най-добра литературна адаптация, съпроводена с изящна статуетка, отиде при южнокорейския шедьовър „Изпепеляване” на режисьора Лий Чанг-донг, създаден по мотиви от разказа „Горящият хамбар” от сборника „Изчезването на слона” на Харуки Мураками.
Председателят на журито Кристоф Ламбер връчи наградата на Христо Христозов, разпространител на филма за България.
Решението беше мотивирано така:
„Изпепеляване” получава Голямата награда заради хипнотизиращата красота и атмосфера, с които е проникната една история с вкус на притча, изградена като поток от въпроси за отчуждението между поколенията, стойността на традициите в светлината на безличния космополитизъм и модерния консуматорски свят. Базиран на мистериозния разказ на Харуки Мураками, филмът е оригинална интерпретация на текста - фино, загадъчно и завладяващо преживяване, подплатено с небходимата доза ирония и незабравими кадри”.
Почетна грамота за майсторска литературна адаптация получи класираната на второ място биографична драма „Заличено момче” на режисьора Джоуел Еджъртън по мемоарната книга на американския писател и ЛГБТ активист Гарард Конли, който беше специален гост на фестивала.
Разтърсващ разказ по действителни преживявания, филмът разглежда травматичните последици от т.нар. конверсионна терапия в Америка, засегнала стотици хиляди човешки съдби.
На трето място журито постави “Продавачът на вестници и цигари” - нежна, мъдра, сърцераздирателна драма на режисьора Николаус Лейтнер по романа на Роберт Зееталер.
Филмът разказва за емоционалното и нравствено израстване на един младеж на фона на ескалиращото напрежение в навечерието на нацистката окупация във Виена и се явява трибют към таланта на Бруно Ганц, който влиза в образа на Зигмунд Фройд.
След церемонията се състоя премиерна прожекция на психологическата драма „Тази, която не съм” с една от грандамите на френското кино – Жулиет Бинош.
Коментирай »