снимки: Вирджиния Рекърдс/Sony Music

Като абсолютна бомба в музикалния бизнес може да се определи излизането на новия албум на Бионсе. Неочакван. Проектът беше пазен в дълбока тайна от всички. Петият самостоятелен студиен албум на певицата излиза ексклузивно в iTunes Store за целия свят, включително и в България. 

Едноименният албум е определен и като първият „визуален проект” на супер звездата. Beyonce  включва 14 нови песни на певицата и 17 изключителни видеоклипа, заснети по целия свят - от Хюстън до Ню Йорк, от Сидни до Рио де Жанейро – всичките, преди издаването на албума.

“Аз виждам музиката” казва Бионсе относно своето решение да създаде „визуален” албум. “Когато нещо ме развълнува, моментално виждам образи или серия от картини, които кореспондират на чувството или емоцията, която изживявам в този момент, предизвикват спомен от детството ми, карат ме да размишлявам върху живота, предизвиква мечтите ми или фантазиите ми. И всичко това е свързано с музиката“.

Бионсе предприема безпрецедентна комуникационна стратегия, а именно - да информира света за издаването на новия си албум в деня, в който той излиза. Бионсе помита всички установени правила, за да даде на феновете музикалното и визуално съдържание, което тя иска и по начина, по който тя иска – без филтри. Този уникален подход позволява на почитателите на певицата да бъдат първите, които да чуят и видят новия й албум, да формират и изразят своето мнение без намесата на посредници. В епохата на социалните мрежи и нарастващото желание на публиката за директна комуникация с любимите си изпълнители, това е отговорът на постоянно задавания въпрос – кога излиза следващият албум на Бионсе?

“Не исках да издам музиката си по начина, по който толкова пъти съм го правила досега“, споделя певицата. „Отегчена съм от това. Знаех, че мога да го споделя директно с публиката и да общувам директно с тях. Не исках никой да съобщава кога албумът ми ще бъде готов. Желанието ми беше феновете да разберат за него, когато той е вече факт и могат да го чуят сами“.

Освободен от всякакви PR трикове, информации и маркетингови кампании, този проект се отнася преди всичко за същността на музикалното изкуство. Със старта си в дигиталното пространство, албумът Beyonce  е наличен по целия свят за ексклузивна download продажба от iTunes Store (www.itunes.com/beyonce). Албумът се предлага в пълния проект от аудио и видео съдържание, като от него не може да се купи отделна песен или видео. Причината за това решение е, че проектът Beyonce  не е концептуален албум, а планиран от певицата да се консумира като цялостна аудио/визуална продукция от първия до последния трак. Албумът е последователно пътешествие през мислите и виденията на Бионсе.

Производството на физически носители на албума Beyonce в двоен формат (CD/DVD) вече стартира и албумът ще бъде наличен в търговската мрежа точно за предстоящите празници.

Певицата записва албума през последната година и половина буквално по целия свят, докато тече глобалното й турне. Първите записи стартират през лятото на 2012 година, когато Бионсе събира под един покрив Ню Йорк всички автори и продуценти. За известно време всички живеят и работят заедно, за да могат да се потопят в нейния свят, да „влязат“ в главата й…

Коментирай >