Още една причина да приемаме повече магнезий с храната

Приемът на повече магнезий с храната се свързва с по-добро здраве на мозъка, установи австралийско проучване

Още една причина да приемаме повече магнезий с храната

Австралийски изследователи свързват приема на големи количества магнезий с по-доброто здраве на мозъка в по-късна възраст, съобщава Синхуа.

В проучване екип от Лабораторията за невроизображения и изследване на мозъка към Австралийския национален университет (АНУ) се установява, че високият прием на богати на магнезий храни като спанак и ядки може да намали риска от развитие на деменция. Учените са изследвали повече от 6000 когнитивно здрави хора на възраст между 40 и 73 години от Великобритания в продължение на 16 месеца. Те установили, че при тези, които консумират повече от 550 mg магнезий всеки ден, мозъчната възраст е с една година по-млада на 55-години, отколкото при тези с нормален прием на магнезий от 350 mg дневно.

Внимание, дами! Средиземноморската храна намалява риска от сърдечни заболявания

Според Хаула Алатек, водещ автор на изследването, резултатите показват, че превантивните ефекти от по-високия прием на магнезий с храната могат да започнат още на 40-годишна възраст или дори по-рано. „Нашето проучване показва, че 41-процентно увеличение на приема на магнезий може да доведе до по-малко свързано с възрастта свиване на мозъка, което води до по-добра когнитивна функция и по-нисък риск или забавено настъпване на деменция в по-късна възраст“, каза тя и добави: „Това изследване подчертава потенциалните ползи от диетата с високо съдържание на магнезий и ролята, която той играе, за насърчаване на доброто здраве на мозъка“.

Установено е още, че жените, особено тези, които са в постменопауза, се възползват в по-голяма степен от невропротективните ефекти на високия прием на магнезий с храната, отколкото мъжете. Ерин Уолш, съавтор на изследването, заяви, че изследването може да доведе до разработването на интервенции в областта на общественото здраве, насочени към подобряване на здравето на мозъка и намаляване на рисковете от деменция чрез диета.

Начин на живот или психоза: Кога здравословното хранене става опасна мания

По данни на Световната здравна организация в момента в света има над 55 милиона души с деменция, като болестта на Алцхаймер е най-разпространеният вид. Експертите предупреждават, че до 2050 г. се очаква броят на случаите да се утрои и да достигне 150 милиона души. „Тъй като няма лек за деменцията, а разработването на фармакологични лечения е неуспешно през последните 30 години, се предполага, че по-голямо внимание трябва да се насочи към превенцията“, казва Уолш.

Източник: Христо Кьосев/БТА
Коментирай »
Още по темата
Магнезият: Тихият герой за женското здраве и спокойния сън Магнезият: Тихият герой за женското здраве и спокойния сън
Магнезият – липсващото парче от пъзела на женското спокойствие Магнезият – липсващото парче от пъзела на женското спокойствие
Магнезият – липсващото звено за нашето здраве: 5 симптома на дефицит Магнезият – липсващото звено за нашето здраве: 5 симптома на дефицит
Откриха още една здравословна полза от броколите Откриха още една здравословна полза от броколите
Зеленчуците, които "подмладяват" мозъка Зеленчуците, които "подмладяват" мозъка
Още един плюс на Средиземноморската диета: Понижава риска от проблеми с паметта при пациенти с множествена склероза Още един плюс на Средиземноморската диета: Понижава риска от проблеми с паметта при пациенти с множествена склероза
Какво ни пречи да включваме полезни за здравето продукти в менюто си Какво ни пречи да включваме полезни за здравето продукти в менюто си
Препоръчваме още
5 съвета за по-добро настроение 5 съвета за по-добро настроение
Какво ти носи щастие според месеца на раждане Какво ти носи щастие според месеца на раждане
Бързи стъпки за стегната фигура Бързи стъпки за стегната фигура
Пътувайте като таен агент: умни начини да останете незабелязани Пътувайте като таен агент: умни начини да останете незабелязани
„Вещерът: Кръстопътят на гарваните“ на Анджей Сапковски ни връща в началото на легендата „Вещерът: Кръстопътят на гарваните“ на Анджей Сапковски ни връща в началото на легендата
Най-демоничната любовна история на английската литература (предложение за четене) Най-демоничната любовна история на английската литература (предложение за четене)
Есета и анализи, проницателни „простотии“ и разкази: „Вера и далавера“ от проф. Александър Кьосев (предложение за четене) Есета и анализи, проницателни „простотии“ и разкази: „Вера и далавера“ от проф. Александър Кьосев (предложение за четене)
Оранжевите плодове клементина, портокал, сацума, тангерина Оранжевите плодове клементина, портокал, сацума, тангерина
Любовта към себе си може да бъде опозиция на нарцисизма Любовта към себе си може да бъде опозиция на нарцисизма
„Парижката Кари Брадшоу“ вече и в роман: „Емили в Париж“ от Катрин Каленгула (предложение за четене) „Парижката Кари Брадшоу“ вече и в роман: „Емили в Париж“ от Катрин Каленгула (предложение за четене)
Припомняме си „(Не)забравените мачове“ от историята на българския футбол (предложение за четене) Припомняме си „(Не)забравените мачове“ от историята на българския футбол (предложение за четене)
Как се променя Вселената според последната теория на Стивън Хокинг, четем в биографията му „За произхода на времето. Последната теория на Стивън Хокинг“ от Томас Хертог Как се променя Вселената според последната теория на Стивън Хокинг, четем в биографията му „За произхода на времето. Последната теория на Стивън Хокинг“ от Томас Хертог
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби