Още един плюс на Средиземноморската диета: Понижава риска от проблеми с паметта при пациенти с множествена склероза

Средиземноморската диета включва големи количества плодове, зеленчуци, риба и здравословни мазнини като зехтин и по-малък прием на млечни продукти, меса и наситени мастни киселини

Снимка: Dana Tentis/pexels.com

Пациентите с множествена склероза (МС), които се придържат към средиземноморска диета, са изложени на по-нисък риск от проблеми с паметта и мисленето в сравнение с пациентите на друг хранителен режим, установи изследване, цитирано от "МедикълЕкспрес". Резултатите от него ще бъдат представени на 75-ата годишна среща на Американската академия по неврология, която ще се проведе в Бостън и онлайн от 22 до 27 април 2023 г.

Средиземноморската диета включва големи количества плодове, зеленчуци, риба и здравословни мазнини като зехтин и по-малък прием на млечни продукти, меса и наситени мастни киселини.

"Вълнуващо е, че вероятно ще сме в състояние да помогнем на хората, които живеят с МС, да поддържат по-добре когнитивните си функции чрез средиземноморския режим на хранене", каза ръководителят на изследването Илана Кац Санд от училището по медицина Икан към "Маунт Синай" в Ню Йорк. Когнитивните затруднения са характерни при МС и често се влошават с течение на времето, дори и при лечение, отбеляза д-р Кац Санд.

Източник: Антоанета Маркова/БТА
Коментирай »
Още по темата
Нови препоръки за хранене от диетолозите в Северна Европа: Не повече от 350 г червено месо седмично и още...
Променена версия на средиземноморската диета подобрява здравето на мозъка
Колко полезна ще е средиземноморската диета, ако заменим рибата с месо
Проучване: Средиземноморската диета удължава живота при хора с риск от сърдечни болести
Още една причина да приемаме повече магнезий с храната
Внимание, дами! Средиземноморската храна намалява риска от сърдечни заболявания
Зеленчуците, които "подмладяват" мозъка
Какво ни пречи да включваме полезни за здравето продукти в менюто си
Как да съчетаем забързаното ежедневие със здравословен хранителен режим
Избягването на наситените мазнини полезно или вредно?
Препоръчваме още
„Възход“ – българското ърбън фентъзи, дебют на обещаващ млад автор (предложение за четене)
10 признака, че никога няма да бъдете повече от приятели
Д-р Матев: Не обвинявайте гените и лютите храни за хемороидите 
Храненето пред телевизора води до затлъстяване
Защо минаването през врата ни кара да забравяме?
Качество или количество: Ето кое е по-важно за добрия сън
Кралят на аукционите: Картините на Пабло Пикасо се продават за стотици милиони
Лесен трик от Тери Хачър за естествена красота
15 знака, че ще остареете заедно
Предложение за четене: „Да се изгубиш нарочно” в най-затънтените кътчета на родината без план, хотели и GPS
Урок по етикет: Бъди дама и ще привлечеш принц
Десет любопитни факта за червеното вино
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби