Внимание, дами! Средиземноморската храна намалява риска от сърдечни заболявания

Средиземноморската храна намалява риска от сърдечни заболявания при жените с 24%, показа изследване

Внимание, дами! Средиземноморската храна намалява риска от сърдечни заболявания

Photo via Canva.com/AI Generated Image

Проучване показа, че средиземноморската храна може да намали риска от сърдечни заболявания при жените с 24%, съобщи Прес асосиейшън/ДПА.

Този начин на хранене, който включва най-вече ядки, морски дарове, пълнозърнести храни и зеленчуци, е полезен в много аспекти. В изследването, публикувано в сп. „Харт“, експертите прегледаха всички предишни изследвания за жени, които се придържат към диетата от средиземноморски храни и сърдечно-съдови заболявания, както и риска от смърт през периода на проследяване. 

Вижте още един плюс на Средиземноморската диета

Учените разгледаха резултатите от 16 изследвания с данни за около 720 000 жени, чието сърдечно-съдово състояние е било проследено в продължение средно на дванайсет и половина години.

Екипът, ръководен от специалисти от Университета на Сидни, установи, че за жените, които „строго са се придържали“ към този начин на хранене, рискът от сърдечно-съдови заболявания спада с 24%. Смъртността по каквито и да е причини по време на същия период е с 23% по-ниска.

Начин на живот или психоза: Кога здравословното хранене става опасна мания 

„Отдавна ни е известно, че средиземноморската диета е добра за сърцето, но е окуражаващо да видим, че когато разглеждаме жените отделно от мъжете в това изследване, ползите не се променят“, коментира Виктория Тейлър, старши диетолог от Британската фондация за сърцето. „Сърдечните заболявания често се схващат като проблем при мъжете. Около два пъти повече жени в Обединеното кралство обаче умират от коронарна болест на сърцето, отколкото  от рак на гърдата. Изследвания като това, които разглеждат конкретен пол, са важни, за да се подобри лечението на жените.“

Вижте и зеленчуците, които "подмладяват" мозъка

„Независимо от пола, здравословният начин на живот, който включва балансиран начин на хранене като средиземноморския, би могъл да намали риска от сърдечно-съдови заболявания и предразполагащите фактори за тях, като диабет тип 2, затлъстяване, високо кръвно налягане и висок холестерол“, каза още тя. „Не е трудно. Яжте много плодове и зеленчуци, боб, леща, пълнозърнести храни, риба, ядки и семена, както и някои нискомаслени млечни продукти и ненаситени мазнини като зехтин. Важно е и да избягвате обработено месо, сол и сладкиши.“

Друго скорошно проучване на експерти от Университета на Нюкасъл откри, че при спазване на този начин на хранене рискът от деменция в по-късен етап от живота намалява с 23%.

Източник: БТА
Коментирай »
Още по темата
Тайната на вечната младост: Как „зелената“ средиземноморска диета управлява гените ни за здраве Тайната на вечната младост: Как „зелената“ средиземноморска диета управлява гените ни за здраве
Учени установиха връзка между прекаления прием на витамин В3 и сърдечните болести Учени установиха връзка между прекаления прием на витамин В3 и сърдечните болести
Нови препоръки за хранене от диетолозите в Северна Европа: Не повече от 350 г червено месо седмично и още... Нови препоръки за хранене от диетолозите в Северна Европа: Не повече от 350 г червено месо седмично и още...
Променена версия на средиземноморската диета подобрява здравето на мозъка Променена версия на средиземноморската диета подобрява здравето на мозъка
Най-полезните и най-вредните диети: Виж класацията на кардиолозите Най-полезните и най-вредните диети: Виж класацията на кардиолозите
Депресията по време на бременността може да доведе до сърдечни болести Депресията по време на бременността може да доведе до сърдечни болести
Учени: Пушенето на наргиле увеличава риска от сърдечни заболявания Учени: Пушенето на наргиле увеличава риска от сърдечни заболявания
Колко полезна ще е средиземноморската диета, ако заменим рибата с месо Колко полезна ще е средиземноморската диета, ако заменим рибата с месо
Има връзка между високото кръвно налягане в млада възраст и мозъчното здраве Има връзка между високото кръвно налягане в млада възраст и мозъчното здраве
Проучване: Средиземноморската диета удължава живота при хора с риск от сърдечни болести Проучване: Средиземноморската диета удължава живота при хора с риск от сърдечни болести
Още един плюс на Средиземноморската диета: Понижава риска от проблеми с паметта при пациенти с множествена склероза Още един плюс на Средиземноморската диета: Понижава риска от проблеми с паметта при пациенти с множествена склероза
Какво ни пречи да включваме полезни за здравето продукти в менюто си Какво ни пречи да включваме полезни за здравето продукти в менюто си
Най-здравословните храни в магазина Най-здравословните храни в магазина
Препоръчваме още
Кога хората са се научили да шият? Кога хората са се научили да шият?
Кафе по италиански Кафе по италиански
„Пътят към душевен мир“ от Роси Вак (предложение за четене) „Пътят към душевен мир“ от Роси Вак (предложение за четене)
Типовете играчи сред мъжете Типовете играчи сред мъжете
Древни руини, които ще ви накарат да се почувствате като изследовател Древни руини, които ще ви накарат да се почувствате като изследовател
„Хотел „Птиците“ от Джойс Мейнард, прочутата авторка на бестселъри на „Ню Йорк Таймс“ (предложение за четене) „Хотел „Птиците“ от Джойс Мейнард, прочутата авторка на бестселъри на „Ню Йорк Таймс“ (предложение за четене)
Пет храни, които никога не бива да се консумират сурови Пет храни, които никога не бива да се консумират сурови
Ремонтираме дома си сами или с помощта на приятели Ремонтираме дома си сами или с помощта на приятели
Предложение за четене: „Дилър на реалности” - футуристичен шпионски трилър от Николас Димитров Предложение за четене: „Дилър на реалности” - футуристичен шпионски трилър от Николас Димитров
Постни палачинки – неочаквано вкусни и лесни за приготвяне Постни палачинки – неочаквано вкусни и лесни за приготвяне
„Повикът на бездната“: Най-трудната битка е тази със себе си „Повикът на бездната“: Най-трудната битка е тази със себе си
Пет начина да се справиш с бившата му Пет начина да се справиш с бившата му
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби