снимка: Photo MixPixabay 

Австралийска лекарка публикува своя списък със здравословни храни, които препоръчва на всички любители на здравословното хранене.

Продуктите са обикновени, но много ефикасни, твърди д-р Дария Филдър. Всички те играят важна роля в контролирането на холестерола и кръвното налягане, както и в борбата със сърдечните проблеми.

На всички, които искат да се грижат за здравето си, но се колебаят какво е полезно, тя препоръчва авокадо, ядки, ръжен хляб, кисело мляко и месо без мазнини.

Авокадо

Сред основните плюсове на авокадото са важните за сърцето мононенаситени мазнини, както и поне 20 различни витамини и минерали, сред които вит. К, С, В5, В6, Е, фолати, магнезий, калий.

Вкусно, полезно и потиска апетита – вълшебното авокадо

Ако се чудите как да го консумирате - авокадото на филийка е много полезна закуска, то е и отлична добавка към салати.

Ядки

Ядките регулират нивата на холестерола и кръвната захар. Освен това съдържат омега-3 мастни киселини, фибри, вит. Е и растителни стероли.

Ядки и кисело мляко – ключ към здравословното тегло

Д-р Филдър препоръчва и маслата от ядки - фъстъчено или бадемово.

Ръжен хляб

Фибрите са изключително важни за нормалното функциониране на храносмилателната система. Голямо количество от тях откриваме в ръжения хляб. В допълнение той е полезен за контролиране на кръвната захар и кръвното налягане.

Фибрите борят холестерола

Бонус съвет: Колкото по-тъмен и плътен е ръженият хляб, толкова по-полезен е той.

Кисело мляко

Тук е важно да отбележим, че като казваме кисело мляко, изключваме всички негови подсладени и допълнително овкусени варианти.

Най-полезните ферментирали храни

Протеините, калцият, витамините и живите бактерии - пробиотиците, които подсилват микробиотата в червата, правят киселото мляко изключително полезно.

Месо

Едва ли е новина за някого, че макар и качественото месо да струва повече, то е много по-полезно. Експертите съветват винаги да избираме прясно месо от доказан източник, независимо дали става въпрос за ресторант или магазин. А д-р Филдър допълва: по-добре хапнете по-малко, но качествено месо, отколкото да залагате на евтини колбаси например.

За здраво и красиво тяло: Полезните свойства на телешкото месо

Също толкова полезни според д-р Филдър са бобените храни, булгура и овесените ядки.

3
коментара >