Тайната на вечната младост: Как „зелената“ средиземноморска диета управлява гените ни за здраве

Учени откриха, че растителният вариант на средиземноморската диета променя генната експресия, пази сърцето и ни предпазва от диабет

Тайната на вечната младост: Как „зелената“ средиземноморска диета управлява гените ни за здраве

Създадено с Magnific

Международен екип от изследователи е установил, че „зелената“ средиземноморска диета може да подобри активността на гени, свързани със здравето на сърцето, превенцията на диабет и здравословното стареене, предаде Синхуа, позовавайки се на съобщение на израелския университет „Бен-Гурион“ в Негев.

Проучването, публикувано в списание Clinical Nutrition, разглежда как растителен вариант на средиземноморската диета влияе върху организма на молекулярно ниво.

Променена версия на средиземноморската диета подобрява здравето на мозъка

Диетата включва храни като зелен чай, орехи и ежедневен шейк от водното растение манкай, като същевременно се ограничава приемът на червено и преработено месо.

Учените установяват, че хората, които спазват режима, имат по-високи нива на фолат - витамин, участващ в биологични процеси, регулиращи генната експресия. Промените са свързани с по-добър контрол на кръвната захар, по-ниски нива на възпаление и намалено натрупване на мазнини в черния дроб и около вътрешните органи.

Колко полезна ще е средиземноморската диета, ако заменим рибата с месо

Изследването показва още, че хората с определени генетични рискови фактори за сърдечни заболявания могат да извлекат дори по-голяма полза от този режим, като се наблюдава подобрение в сърдечносъдовите рискови показатели в сравнение с участници, които не го спазват.

Авторите на проучването посочват, че резултатите подкрепят идеята, че хранителният режим може да играе роля в дългосрочното здраве и превенцията на заболявания, пише още Синхуа.

Източник: БТА
Коментирай »
Още по темата
Проучване: Средиземноморската диета удължава живота при хора с риск от сърдечни болести Проучване: Средиземноморската диета удължава живота при хора с риск от сърдечни болести
Внимание, дами! Средиземноморската храна намалява риска от сърдечни заболявания Внимание, дами! Средиземноморската храна намалява риска от сърдечни заболявания
Още един плюс на Средиземноморската диета: Понижава риска от проблеми с паметта при пациенти с множествена склероза Още един плюс на Средиземноморската диета: Понижава риска от проблеми с паметта при пациенти с множествена склероза
Препоръчваме още
Как да се качите на круиз и да не напуснете кораба Как да се качите на круиз и да не напуснете кораба
ТЕСТ: Отговори на един въпрос и ще ти кажа какъв зеленчук си ТЕСТ: Отговори на един въпрос и ще ти кажа какъв зеленчук си
Венци Венц‘ стартира самостоятелна кариера с „Давам“ Венци Венц‘ стартира самостоятелна кариера с „Давам“
Най-честите „врагове“ на лятото и как да ги избегнем Най-честите „врагове“ на лятото и как да ги избегнем
10 истини, на които ни научи Саманта от „Сексът и градът“ 10 истини, на които ни научи Саманта от „Сексът и градът“
Романтични изненади за специални (и не толкова специални) поводи Романтични изненади за специални (и не толкова специални) поводи
Как да резервирате полет до място, за което дори не сте чували Как да резервирате полет до място, за което дори не сте чували
Мръсният въздух е свързан с по-голям риск от развитие на болестта на Алцхаймер Мръсният въздух е свързан с по-голям риск от развитие на болестта на Алцхаймер
Кучетата се притесняват, когато стопаните им са стресирани Кучетата се притесняват, когато стопаните им са стресирани
Как да откриете най-евтиния полет, без да прекарате часове в търсене Как да откриете най-евтиния полет, без да прекарате часове в търсене
Къде са крачили българските революционери, поети и царе ще разберем в новия пътеводител „52 исторически разходки из България“ от Ели Иванова Къде са крачили българските революционери, поети и царе ще разберем в новия пътеводител „52 исторически разходки из България“ от Ели Иванова
Проучване: Телесната миризма влияе позитивно на социалната фобия Проучване: Телесната миризма влияе позитивно на социалната фобия
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби