Нима е възможно?! Учени допускат, че усещането за бодрост след сутрешното кафе е плацебо ефект

Според учени усещането за бодрост след сутрешното кафе може би е плацебо ефект

Нима е възможно?! Учени допускат, че усещането за бодрост след сутрешното кафе е плацебо ефект

Photo credit: Engin Akyurt/Pixabay

Според учени усещането за бодрост след сутрешното кафе може би е плацебо ефект, съобщи "Дейли мейл". За много хора денят не може да започне без чаша кафе, което ги разсънва, кара ги да се чувстват по-енергични и по-продуктивни. 

Това сутрешно кафе обаче може би има плацебо ефект, се твърди в ново научно изследване. Португалски учени са изследвали хора, пиещи кафе, за да разберат дали ободряващото въздействие се дължи на кофеина или на нещо друго в продукта. 

Хора, които пият минимум една чаша кафе на ден, са преминали през магнитно-резонансна томография - преди и след пиене на кафе или на гореща вода, съдържаща същото количество кофеин. Анализът на мозъчните данни показва, че саморефлексията намалява, както след пиене на кафе, така и след пиенето на гореща вода с кофеин. Това означава, че хората вече са готови да преминат от режим на почивка в режим на работа. 

Пиенето на кафе увеличава свързаността в частите на мозъка, участващи в работната памет, когнитивния котрол и поведението, ориентирано към постигане на цели. Това не се случва след пиене на гореща вода с кофеин. 

Според учените това означава, че самият кофеин няма да спомогне за ободряване. 

Мария Пико-Перес от университета "Хауме Първи", която е водещ автор на проучването, каза, че участниците са били по-готови на действие и по-податливи на външни стимули след пиене на кафе. "За пиенето на кафе водещи фактори са ароматът и вкусът, както и психологическите очаквания, свързани с консумацията на напитката."  

Според авторите на изследването е възможно пиенето на кафе без кофеин да носи същите ползи, въпреки че настоящото изследване не потвърждава това. 

Резултатите са публикувани в сп. "Frontiers in Behavioral Neuroscience". 

Друго изследване, публикувано по-рано тази година, е открило, че хората, които пият кафе, спят по-лошо, но ходят повече. Тези, които са пили кафе, са изминали около 1000 крачки повече в сравнение с тези, които не са пили. Лишените от кафе участници в изследването са спали около 30 минути повече. 

Резултатите от второто проучване са публикувани в "Ню Ингланд джърнал ъв медисин".

Източник: БТА
Коментирай »
Още по темата
Ползите от сутрешните ритуали за здраво тяло и уравновесен ум Ползите от сутрешните ритуали за здраво тяло и уравновесен ум
Сутрешни ритуали за добро настроение и женска енергия Сутрешни ритуали за добро настроение и женска енергия
Сутрешното кафе е на 600 000 години Сутрешното кафе е на 600 000 години
Вкусът на кафето може да бъде подобрен, ето как ☕ Вкусът на кафето може да бъде подобрен, ето как ☕
Горчивото изобретение на Сатаната: 12 забавни факта за кафето Горчивото изобретение на Сатаната: 12 забавни факта за кафето
Любимото кафе показва характера Любимото кафе показва характера
Най-доброто време за чаша кафе Най-доброто време за чаша кафе
Препоръчваме още
Храненето пред телевизора води до затлъстяване Храненето пред телевизора води до затлъстяване
ТЕСТ: Коя е най-красивата черта на характера ти? ТЕСТ: Коя е най-красивата черта на характера ти?
Какво да направите, когато шофьорът на такси игнорира GPS-а Какво да направите, когато шофьорът на такси игнорира GPS-а
ТЕСТ: Колко добре контролираш емоциите си? 💭 ТЕСТ: Колко добре контролираш емоциите си? 💭
Каква е връзката между употребата на канабис и шизофренията Каква е връзката между употребата на канабис и шизофренията
Роман, който те кара и да се смееш, и да плачеш: „Последните ласки“ от Шерсти Анфинсен (предложение за четене) Роман, който те кара и да се смееш, и да плачеш: „Последните ласки“ от Шерсти Анфинсен (предложение за четене)
„Кът за мечти“ от култовия режисьор Дейвид Линч, в съавторство с Кристин Маккена (предложение за четене) „Кът за мечти“ от култовия режисьор Дейвид Линч, в съавторство с Кристин Маккена (предложение за четене)
Как да запазиш увереността си, когато всичко се разпада Как да запазиш увереността си, когато всичко се разпада
Тайната съставка в диетата на Чарлз Трети не са ядките и семената Тайната съставка в диетата на Чарлз Трети не са ядките и семената
Папа Франциск: Християнинът не вярва в суеверия Папа Франциск: Християнинът не вярва в суеверия
Нов живот за „Смелата Ваяна“: Какво да очакваме от игралния римейк? (филмово предложение) Нов живот за „Смелата Ваяна“: Какво да очакваме от игралния римейк? (филмово предложение)
Какво да правите, когато единият винаги иска „само още едно кафе“ Какво да правите, когато единият винаги иска „само още едно кафе“
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби