Откриха още една здравословна полза от броколите

Изследванията показват, че консумацията на кръстоцветни зеленчуци намалява риска от рак и диабет тип 2

Откриха още една здравословна полза от броколите

Photo credit: Castorly Stock/pexels.com

Учени откриха, че консумацията на броколи подобрява чревното здраве на мишките, предаде „Юрикалърт“.

Факт е, че броколите са полезни за човешкото здраве. Изследванията показват, че консумацията на кръстоцветни зеленчуци намалява риска от рак и диабет тип 2.

„Всички знаем, че броколите са полезни за нас, но защо? Какво се случва с тялото ни, когато ядем броколи?“ каза Гари Пърдю от Колежа по селскостопански науки в Университета на Пенсилвания. „Нашето изследване допринася за разкриването на начините, по които броколите, както и други храни, помагат за здравето на мишките и вероятно и на хората.“

Внимание, дами! Средиземноморската храна намалява риска от сърдечни заболявания

В новото изследване учените от Университета на Пенсилвания установиха, че броколите съдържат молекули, които взаимодействат с рецептор у мишките и така защитават лигавицата на тънкото черво – по този начин те възпрепятстват развитието на болести. Констатациите подкрепят схващането, че броколите наистина са „суперхрана“.

По думите на Пърдю стените на тънкото черво позволяват полезни хранителни вещества и вода да отидат в тялото и същевременно отхвърлят храна и бактерии, които биха причинли вреда. Някои клетки, които формират лигавицата на червото, допринасят за модулацията на тази дейност и за поддържането на здравословния баланс.

Начин на живот или психоза: Кога здравословното хранене става опасна мания

В проучването, публикувано в сп. „Лаборатори инвестигейшън“, Пъдрю и колегите му поставиха група мишки на диета с 15% съдържание на броколи. Друга група мишки е поставена на типична лабораторна диета без броколи.

„Чревното здраве на мишките, които не бяха хранени с броколи, беше компрометирано по различни начини, които свързваме с болести“, обясни Пърдю

Източник: Ада Ефтимова/БТА
Коментирай »
Още по темата
Още една причина да приемаме повече магнезий с храната Още една причина да приемаме повече магнезий с храната
Романеско – извънземният зеленчук Романеско – извънземният зеленчук
Четири здравословни причини да хапваме броколи Четири здравословни причини да хапваме броколи
Препоръчваме още
Пет женски недостатъка, които мъжете обожават Пет женски недостатъка, които мъжете обожават
Застоял хляб? Няма проблем. Изпробвай тази аматьорска и вкусна рецепта Застоял хляб? Няма проблем. Изпробвай тази аматьорска и вкусна рецепта
Съвети за успешно отслабване от Холивуд: Диетологът и треньор на Хайди Клум, Ан Хатауей и Лив Тайлър Съвети за успешно отслабване от Холивуд: Диетологът и треньор на Хайди Клум, Ан Хатауей и Лив Тайлър
Аеробни и анаеробни упражнения: Как да направим тренировките си по-ефективни и кой е по-добрият начин за отслабване Аеробни и анаеробни упражнения: Как да направим тренировките си по-ефективни и кой е по-добрият начин за отслабване
Изневяра според зодията: Най-големите кръшкачи в зодиака Изневяра според зодията: Най-големите кръшкачи в зодиака
„Алхимия или чисто злато“ – слово за Кирил Кадийски от поета Георги Борисов (предложение за четене) „Алхимия или чисто злато“ – слово за Кирил Кадийски от поета Георги Борисов (предложение за четене)
Енергия в кръвта: Кои са най-добрите източници на желязо? Енергия в кръвта: Кои са най-добрите източници на желязо?
ТЕСТ: Падаш си по него? Провери дали е взаимно ТЕСТ: Падаш си по него? Провери дали е взаимно
Потвърдено: Викингите са били в Америка 500 години преди Христофор Колумб Потвърдено: Викингите са били в Америка 500 години преди Христофор Колумб
Съществувала е в Месопотамия и Древен Египет: Знаете ли на колко години е романтичната целувка? Съществувала е в Месопотамия и Древен Египет: Знаете ли на колко години е романтичната целувка?
Не просто вълнуващ роман за трудното съзряване: „Измамният живот на възрастните“ (предложение за четене) Не просто вълнуващ роман за трудното съзряване: „Измамният живот на възрастните“ (предложение за четене)
Проучване: Кучетата намаляват риска от хранителна алергия у децата Проучване: Кучетата намаляват риска от хранителна алергия у децата
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби