Представят Изложбата „Игрите“ на J. Pank в Софийския арсенал - Музей за съвременно изкуство Изложбената зала се превръща в своеобразна арена – място на олимпийските игри, в които играчът е един и същ
8 юни 2024
Изложбената зала се превръща в своеобразна арена – място на олимпийските игри, в които играчът е един и същ
Photo credit:Софийски арсенал - Музей за съвременно изкуство
Изложбата „Игрите“ на J. Pank ще бъде представена 7 юни до 21 юли в Софийския арсенал - Музей за съвременно изкуство (САМСИ), съобщават от Националната галерия.
„Неонови цветове, редуващи се контрасти, големи композиции, които излизат извън платното и продължават по стените, превръщат музея в терен, пренесъл празничния дух по откриването на ХХХІІІ-те летни олимпийски игри, които ще се проведат от 26 юли до 11 август т. г. в Париж“, разказват от екипа. По думите им, спортът е култура, която J. Pank интерпретира по характерния за художника начин – с цитати от класически произведения, поп арт заемки, манга и деформации в ироничен дух. Олимпийският огън засиява в ръцете на анимационен женски персонаж, който се мултиплицира в различни роли на спортистка, разказват от Националната галерия. „Изложбената зала се превръща в своеобразна арена – място на олимпийските игри, в които играчът е един и същ. Изненадващо е жена с големи очи, светнал поглед, плътни, сочни устни, миловидно личице – все наложени от рекламната индустрия стереотипи. Този комиксов персонаж се среща често в изкуството на J. Pank, но в контекста на настоящата изложба приема ново значение за мястото на жената в спорта“.
Те допълват, че съществува мнение, че борбата, боксът, вдигането на тежести не са подходящи за жени. Ако погледнем към масовия спорт в България, към участничките в маратоните, само 10 % от спортуващите на открито са жени. „На фона на тези все още битуващи предразсъдъци художникът поставя в центъра образа на Пиер дьо Кубертен – основателя на съвременните олимпийски игри, по чието предложение те са модернизирани. А дискохвъргачът на древногръцкия скулптор Мирон (средата на V в.пр.н.е.) – символ на античната мъжка красота – придобива ново женствено лице“, казват още от екипа.
Коментирай »