Малко фибри и много калории: Прекаляването с чист плодов сок води до трупане на килограми (особено при децата)

По-малките деца напълняват повече при редовно пиене на чист сок от по-големите

Малко фибри и много калории: Прекаляването с чист плодов сок води до трупане на килограми (особено при децата)

Photo credit: Photo Mix/Pixabay

Пиенето на чаша или повече чист плодов сок всеки ден може да е свързано с напълняване при децата, установиха канадски учени, цитирани от в. "Индипендънт". Резултатите от изследването подкрепят препоръките да бъде ограничена консумацията на плодови сокове, за да се избягват излишните калории.

По-малките деца напълняват повече при редовно пиене на чист сок от по-големите. 

Изследвания с възрастни също са показали, че чистият сок може да бъде свързан с напълняване. Учените от Университета на Торонто стигат до извода, че причина за това са допълнителните калории.

Резултатите ни са в подкрепа на съветите да се ограничава приемът на чист плодов сок при малките деца и вместо това да им се дават цели плодове, каза ръководителката на изследването Мишел Нгуйен. 

Учените са анализирали резултатите от 42 изследвания, от които 17 сред деца и 25 сред възрастни.

Според някои експерти причина за напълняването от 100-процентните плодови сокове е високото съдържание на захари и високата им калоричност. Те съдържат малко фибри в сравнение с целите плодове и засищат по-малко. 

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Педиатрия" на Американската медицинска асоциация.

Източник: БТА, "Индипендънт"
Коментирай »
Още по темата
Колко крачки трябва да направим, за да изгорим калориите от празничните храни и напитки Колко крачки трябва да направим, за да изгорим калориите от празничните храни и напитки
5 нискокалорични храни, които дават много енергия (без тежест) 5 нискокалорични храни, които дават много енергия (без тежест)
Как да изградиш здравословно меню, без да броиш калории Как да изградиш здравословно меню, без да броиш калории
Нискокалорични, но засищащи храни – перфектни за леко хранене Нискокалорични, но засищащи храни – перфектни за леко хранене
Шепа череши на ден за здраве и добра форма Шепа череши на ден за здраве и добра форма
Топ 5 на плодовете, топящи мазнини Топ 5 на плодовете, топящи мазнини
Най-полезните цитрусови плодове Най-полезните цитрусови плодове
Вредно е да пием по литър фреш от плодове на ден Вредно е да пием по литър фреш от плодове на ден
Плодовият аромат подбужда желанието за здравословно хранене Плодовият аромат подбужда желанието за здравословно хранене
Фибрите борят холестерола Фибрите борят холестерола
Препоръчваме още
Пет неща, които ще го откажат от теб Пет неща, които ще го откажат от теб
Какво мислят мъжете за външния ни вид: Прическите, които харесват и ненавиждат Какво мислят мъжете за външния ни вид: Прическите, които харесват и ненавиждат
Употребата на някои консерванти е свързана с по-висока честота на ракови заболявания и диабет Употребата на някои консерванти е свързана с по-висока честота на ракови заболявания и диабет
Как да запазите достойнството си, когато заседнете във въртяща се врата Как да запазите достойнството си, когато заседнете във въртяща се врата
Нито един хорър хит не е в безопасност: „Страшен филм“ се завръща (филмово предложение) Нито един хорър хит не е в безопасност: „Страшен филм“ се завръща (филмово предложение)
„Закони за всеки ден“ – 366 урока от световноизвестния писател Робърт Грийн „Закони за всеки ден“ – 366 урока от световноизвестния писател Робърт Грийн
Той не знае дали си дебела Той не знае дали си дебела
Най-добрите идеи как да превърнете командировката в мини почивка Най-добрите идеи как да превърнете командировката в мини почивка
Сагата „Общежитие за чудовища“ от повелителя на българското фентъзи Милен Хальов намира огнения си завършек (предложение за четене) Сагата „Общежитие за чудовища“ от повелителя на българското фентъзи Милен Хальов намира огнения си завършек (предложение за четене)
„Магьосника от Кремъл“ изследва тайните на руската власт (предложение за четене) „Магьосника от Кремъл“ изследва тайните на руската власт (предложение за четене)
Откриха лек за агресивни шофьори Откриха лек за агресивни шофьори
Коя героиня от видео игра си според зодията ти Коя героиня от видео игра си според зодията ти
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби