Предшественици на хората са оцелели след астероида, убил динозаврите

Предшественици на хората са оцелели след астероида, убил динозаврите

Photo credit: Stephen Leonardi/Unsplash

Задълбочен анализ на данни от вкаменелости установи произхода от периода креда на плацентните бозайници, сред които са хората, кучетата и прилепите, и показа, че те са живели редом с динозаврите за кратък период, преди динозаврите да бъдат унищожени, съобщи пресслужбата на университета в Бристол, Великобритания, цитирана от физ.орг.

Катастрофалното разрушение, предизвикано от сблъсъка на астероида със Земята, води до измирането на всички нелетящи динозаври. Изследователите от години дискутират дали плацентни бозайници са съществували редом с динозаврите преди масовото унищожение, предизвикано от астероида, или са се развили, след като динозаврите вече не са съществували.

Фосили на плацентни бозайници са открити единствено в скали, по-млади от 66 милиона години, когато астероидът удря Земята, което навежда на мисълта, че плацентните бозайници са се появили след масовото унищожение. Молекулярни данни обаче отдавна дават сведения за съществуването на плацентните бозайници преди това.

В изследване, публикувано в сп. "Карънт байолъджи", палеобиолози от университета на Бристол и от университета на Фрибур, Швейцария, използват статистически анализ на данни от вкаменелости, за да определят, че плацентните бозайници са съществували преди масовото унищожение, което е знак, че са живели заедно с динозаврите за кратък период от време.

Как се става гигант? Завроподите са го постигнали по 36 различни начина

"Събрахме данни за хиляди фосили на плацентни бозайници и успяхме да видим как са се зародили и са били унищожени различни групи. Въз основа на това успяхме да преценим когато са се развили плацентните бозайници", каза ръководителката на изследването Емили Карлайл от Училището за природни науки в Бристол.

Защо хората нямат опашки? Защо хората нямат опашки?
Останало ли е място на Земята, което не носи човешки отпечатък? Останало ли е място на Земята, което не носи човешки отпечатък?
Добре дошли в епохата на антропоцена! Добре дошли в епохата на антропоцена!
Има милиони в Слънчевата система: Какво трябва да знаем за астероидите Има милиони в Слънчевата система: Какво трябва да знаем за астероидите
Драматични събития отпреди милиони години: Вкаменелости показват обезглавяване на древно морско влечуго Драматични събития отпреди милиони години: Вкаменелости показват обезглавяване на древно морско влечуго
Как се става гигант? Завроподите са го постигнали по 36 различни начина Как се става гигант? Завроподите са го постигнали по 36 различни начина
Странни динозаври бродели из древна Америка Странни динозаври бродели из древна Америка
Наистина ли се влюбваме в определен тип мъже? Наистина ли се влюбваме в определен тип мъже?
Желязодефицитна анемия през бременността – ето как да я разпознаем и какво да направим Желязодефицитна анемия през бременността – ето как да я разпознаем и какво да направим