Прекаляването с алкохол на младини повишава риска от загуба на мускулна маса в по-късна възраст

Загубата на мускулна маса с напредването на възрастта води до проблеми като слабост и немощ на по-късен етап от живота

Прекаляването с алкохол на младини повишава риска от загуба на мускулна маса в по-късна възраст

Photo credit: Azmi Talib/Pixabay

Според нови изследвания пиенето на много алкохол в младежка възраст излага на риск от загуба на мускулна маса и слабост на по-късен етап от живота, съобщава ЮПИ.

Според изследователския екип от Университета на Източна Англия (УИА) в Обединеното кралство тези резултати са още една причина да се намали навреме консумацията на алкохол.

„Загубата на мускулна маса с напредването на възрастта води до проблеми като слабост и немощ на по-късен етап от живота“, казва професор Айлша Уелч от Медицинския факултет в Норич към УИА.

„Консумацията на алкохол е основен рисков фактор, който може да бъде променен, за много заболявания, затова искахме да разберем повече за връзката между пиенето на алкохол и здравето на мускулите с напредването на възрастта“, каза тя в съобщение на университета.

Използвайки данни от Биобанката на Обединеното кралство за близо 200 000 души на възраст от 37 до 73 години, изследователите установяват, че хората с най-малка мускулна маса в проучването са пиели еквивалента на около бутилка вино дневно. Изследователите са взели предвид и размера на тялото, тъй като по-едрите хора имат повече мускулна маса. Освен това са включили като параметри консумацията на белтъчини и физическата активност.

„Повечето от хората бяха на възраст между 50 и 60 години. Установихме, че тези, които пиеха много алкохол, имаха по-малко количество скелетни мускули в сравнение с хората, които пиеха по-малко, след като взехме предвид размера на тялото им и други фактори“, казва Джейн Скинър, също от Медицинския факултет в Норич.

„Видяхме, че проблемът става наистина сериозен, когато хората пият по 10 или повече алкохолни единици на ден“, което се равнява на една бутилка вино или четири или пет бири, обяснява Скинър.

Мускулната маса и консумацията на алкохол са измервани по едно и също време при изследваните хора, така че изследователите не могат да бъдат сигурни в причинно-следствената връзка.

Все пак „това проучване показва, че алкохолът може да има вредно въздействие върху мускулната маса при по-високи нива на консумация“, каза Уелч.

„Знаем, че загубата на мускулна маса с напредването на възрастта води до проблеми като слабост и хилавост, така че това предполага още една причина да се избягва рутинното пиене на големи количества алкохол в средна и ранна напреднала възраст“, добави тя.

Резултатите от изследването са публикувани в сряда в сп. „Калсифайд тишу интернешънъл“, официалното списание на Международната фондация по остеопороза.

Източник: Христо Кьосев/БТА
Коментирай »
Още по темата
Съединение в чесъна има потенциал да подпомага здравето на мускулите с напредването на възрастта Съединение в чесъна има потенциал да подпомага здравето на мускулите с напредването на възрастта
Какво се случва с тялото ни, когато спрем алкохола Какво се случва с тялото ни, когато спрем алкохола
Съветите на токсиколога: Как да консумираме разумно алкохол по празниците и за какво да внимаваме  Съветите на токсиколога: Как да консумираме разумно алкохол по празниците и за какво да внимаваме 
Спортът може да помогне в битка с алкохола и наркотиците Спортът може да помогне в битка с алкохола и наркотиците
Първите 5 години предопределят отношението към алкохола Първите 5 години предопределят отношението към алкохола
Препоръчваме още
Как да намалиш стресовото коремче чрез регулиране на емоциите Как да намалиш стресовото коремче чрез регулиране на емоциите
Високорискова бременност – разбери застрашена ли си и какво е нужно да знаеш Високорискова бременност – разбери застрашена ли си и какво е нужно да знаеш
„Записки от Шато Лакрот: Резиденция Злокучане“ от Мария Касимова-Моасе (предложение за четене) „Записки от Шато Лакрот: Резиденция Злокучане“ от Мария Касимова-Моасе (предложение за четене)
40 истини за живота, които да научим преди 40 години 40 истини за живота, които да научим преди 40 години
Преяждането през уикенда проваля диетите Преяждането през уикенда проваля диетите
Как да пътувате безплатно чрез програми за обмен на работа Как да пътувате безплатно чрез програми за обмен на работа
„Това, което се случи с Мерилин Монро, е една от най-големите загадки на 20-и век“ „Това, което се случи с Мерилин Монро, е една от най-големите загадки на 20-и век“
Възможно ли е?! Шоколадов мус само от две съставки (ВИДЕО) Възможно ли е?! Шоколадов мус само от две съставки (ВИДЕО)
Най-идиотските секс съвети за жени Най-идиотските секс съвети за жени
„Слънчогледи“ – красивата музикална изповед на Венци Венц‘ „Слънчогледи“ – красивата музикална изповед на Венци Венц‘
Ядем с очите, а не със стомаха си Ядем с очите, а не със стомаха си
Потвърдено: Викингите са били в Америка 500 години преди Христофор Колумб Потвърдено: Викингите са били в Америка 500 години преди Христофор Колумб
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби