След разрешаването на десетилетна загадка: Учени дават надежда за нов метод за лечение на рак на дебелото черво

Снимката е илюстративна/Photo credit: CDC/Unsplash

Учени се надяват, че може да бъде намерен нов метод за лечение на рак на дебелото черво, след като в резултат на изследвания е разрешена съществуваща от десетилетия загадка защо имунната система на пациентите не разпознава болестта, предаде ДПА /Пи Ай мидия.

Изследователи от университета в Глазгоу и от института "Бийтсън" към британския Център за изследване на онкозаболяванията установиха как този вид рак се крие и имунната система не може да го унищожи.

"Обикновено имунните клетки поддържат нещата както трябва, патрулират като охранители, борят се с всички вредни бактерии и поддържат червата здрави", казва доктор Сет Кофелт, ръководител на изследването.

Според специалиста, когато клетките в червата станат ракови, те "уволняват тези "охранители" и всички методи, които те използват, за да общуват помежду си и да координират отговор срещу болестта, не се активират.

"Ракът не иска имунните клетки да го разпознават като заплаха, затова ги манипулира, така че да не могат да видят заплахата и да нанесе щети", казва още Кофелт.

Учените твърдят, че откритието им дава възможност за потенциално обръщане или предотвратяване на този процес. Така имунната система ще може да види опасните клетки, да ги спре да растат и да се размножават.

Резултатите от проучването са публикувани в издание на Американската асоциация за изследванията на ракови заболявания.

Пробив в медицината: Кръвен тест открива над 50 вида рак Пробив в медицината: Кръвен тест открива над 50 вида рак
Лекари от ИСУЛ съветват: Ето как да забележите рака навреме и да подобрите шансовете си за живот Лекари от ИСУЛ съветват: Ето как да забележите рака навреме и да подобрите шансовете си за живот
14 неща, които трябва да направиш, преди да станеш на 35 14 неща, които трябва да направиш, преди да станеш на 35
ТЕСТ: Колко е голяма любовта ти? ТЕСТ: Колко е голяма любовта ти?
Първо българско издание с пиеси на Ларш Нурен (предложение за четене) Първо българско издание с пиеси на Ларш Нурен (предложение за четене)
Пет здравословни кокосови продукта Пет здравословни кокосови продукта
В Испания направиха гигантска кървавица В Испания направиха гигантска кървавица
Проф. д-р Иво Петров: Нито една ваксина не създава имунитет завинаги, необходимa e бустерна доза Проф. д-р Иво Петров: Нито една ваксина не създава имунитет завинаги, необходимa e бустерна доза
Пет начина да намалим драмата в живота си Пет начина да намалим драмата в живота си
„Великият Гетсби“ и „Нежна е нощта“ от Франсис Скот Фицджералд (предложение за четене) „Великият Гетсби“ и „Нежна е нощта“ от Франсис Скот Фицджералд (предложение за четене)
„От любов“ – първата автобиография на Веселин Маринов (предложение за четене) „От любов“ – първата автобиография на Веселин Маринов (предложение за четене)
Откъс от „Епидемиите. Истински опасности и фалшиви тревоги“ Откъс от „Епидемиите. Истински опасности и фалшиви тревоги“
ТЕСТ: Колко стара е душата ти? ТЕСТ: Колко стара е душата ти?
Секс по вампирски Секс по вампирски