След разрешаването на десетилетна загадка: Учени дават надежда за нов метод за лечение на рак на дебелото черво

Снимката е илюстративна/Photo credit: CDC/Unsplash

Учени се надяват, че може да бъде намерен нов метод за лечение на рак на дебелото черво, след като в резултат на изследвания е разрешена съществуваща от десетилетия загадка защо имунната система на пациентите не разпознава болестта, предаде ДПА /Пи Ай мидия.

Изследователи от университета в Глазгоу и от института "Бийтсън" към британския Център за изследване на онкозаболяванията установиха как този вид рак се крие и имунната система не може да го унищожи.

"Обикновено имунните клетки поддържат нещата както трябва, патрулират като охранители, борят се с всички вредни бактерии и поддържат червата здрави", казва доктор Сет Кофелт, ръководител на изследването.

Според специалиста, когато клетките в червата станат ракови, те "уволняват тези "охранители" и всички методи, които те използват, за да общуват помежду си и да координират отговор срещу болестта, не се активират.

"Ракът не иска имунните клетки да го разпознават като заплаха, затова ги манипулира, така че да не могат да видят заплахата и да нанесе щети", казва още Кофелт.

Учените твърдят, че откритието им дава възможност за потенциално обръщане или предотвратяване на този процес. Така имунната система ще може да види опасните клетки, да ги спре да растат и да се размножават.

Резултатите от проучването са публикувани в издание на Американската асоциация за изследванията на ракови заболявания.

Пробив в медицината: Кръвен тест открива над 50 вида рак Пробив в медицината: Кръвен тест открива над 50 вида рак
Лекари от ИСУЛ съветват: Ето как да забележите рака навреме и да подобрите шансовете си за живот Лекари от ИСУЛ съветват: Ето как да забележите рака навреме и да подобрите шансовете си за живот
Няколко мързеливи идеи за вкусна и бърза вечеря Няколко мързеливи идеи за вкусна и бърза вечеря
Шест съставки от модерната кухня, с които да преобразите ястията си Шест съставки от модерната кухня, с които да преобразите ястията си
15 знака, че ще остареете заедно 15 знака, че ще остареете заедно
ТЕСТ: Добър приятел ли си? ТЕСТ: Добър приятел ли си?
Най-добрият ми приятел е гаджето ми Най-добрият ми приятел е гаджето ми
ТЕСТ: Умееш ли да се радваш на живота? ТЕСТ: Умееш ли да се радваш на живота?
Тайната на успешната и силна връзка Тайната на успешната и силна връзка
Четири трика да скриеш недостатъците си на плажа Четири трика да скриеш недостатъците си на плажа
ТЕСТ: Кой герой от "The Last of Us" си? ТЕСТ: Кой герой от "The Last of Us" си?
В мрежата на „Паяка“ (предложение за четене) В мрежата на „Паяка“ (предложение за четене)