След разрешаването на десетилетна загадка: Учени дават надежда за нов метод за лечение на рак на дебелото черво

Снимката е илюстративна/Photo credit: CDC/Unsplash

Учени се надяват, че може да бъде намерен нов метод за лечение на рак на дебелото черво, след като в резултат на изследвания е разрешена съществуваща от десетилетия загадка защо имунната система на пациентите не разпознава болестта, предаде ДПА /Пи Ай мидия.

Изследователи от университета в Глазгоу и от института "Бийтсън" към британския Център за изследване на онкозаболяванията установиха как този вид рак се крие и имунната система не може да го унищожи.

"Обикновено имунните клетки поддържат нещата както трябва, патрулират като охранители, борят се с всички вредни бактерии и поддържат червата здрави", казва доктор Сет Кофелт, ръководител на изследването.

Според специалиста, когато клетките в червата станат ракови, те "уволняват тези "охранители" и всички методи, които те използват, за да общуват помежду си и да координират отговор срещу болестта, не се активират.

"Ракът не иска имунните клетки да го разпознават като заплаха, затова ги манипулира, така че да не могат да видят заплахата и да нанесе щети", казва още Кофелт.

Учените твърдят, че откритието им дава възможност за потенциално обръщане или предотвратяване на този процес. Така имунната система ще може да види опасните клетки, да ги спре да растат и да се размножават.

Резултатите от проучването са публикувани в издание на Американската асоциация за изследванията на ракови заболявания.

Пробив в медицината: Кръвен тест открива над 50 вида рак
Лекари от ИСУЛ съветват: Ето как да забележите рака навреме и да подобрите шансовете си за живот
10 любопитни факта за яйцето
Последната вечеря на десет мъже, осъдени на смърт
Шанс за живот: Петима души получиха нови органи
Седем истини, които никога да не забравяш
Оризът е полезен за здравето и подходящ за диети
„Амок и други новели“ от Стефан Цвайг, том II (предложение за четене)
Жената, на която той не може да устои
Лошото време ни прави по-продуктивни
10 дрехи, които всяка жена трябва да притежава (ВИДЕО)
Защо изневеряваме
ТЕСТ: Каква си била в предишния си живот?
Пет позабравени женски заповеди