Витамин D намалява риска от развитие на сърдечносъдови заболявания

До този извод са стигнали изследователи от Австралийския медицински изследователски институт Бергхофер

Витамин D намалява риска от развитие на сърдечносъдови заболявания

Photo credit: Andres Siimon/Unsplash

Приемането на витамин D може да намали риска от сърдечни заболявания при хора над 60-годишна възраст. До тези изводи стигнаха изследователи от Австралийския медицински изследователски институт Бергхофер, съобщи ТАСС.

"Нашето проучване показа, че добавянето на витамин D намалява риска от развитие на сериозни сърдечносъдови усложнения и ефективността на такива добавки става по-висока при пациенти, приемащи лекарства за сърце", отбелязват учените. 

Изследването е проведено за период от шест години, от 2014 до 2020 г., и е обхванало повече от 21 000 австралийци на възраст от 60 до 84 години. Те са приемали  ежемесечно витамин D или плацебо пет години, след което са подложени на обстоен медицински преглед, който разкрил ролята на витамин D в превенцията на различни заболявания. 

"Открихме, че само 6% от субектите, приемащи витамин D, са имали обостряне на сърдечно-съдови заболявания по време на проучването. В плацебо групата най-малко 19% от пациентите са потърсили медицинска помощ по време на експеримента поради сърдечно-съдови усложнения", отбелязват изследователите.

Приеманата доза витамин D е сравнително висока 60 хиляди международни единици на месец. 

Източник: БТА
Коментирай »
Още по темата
Витамин D и щастието: Как слънцето управлява нашето настроение Витамин D и щастието: Как слънцето управлява нашето настроение
Слънчевият витамин: Скритите симптоми, че тялото ти има нужда от витамин D Слънчевият витамин: Скритите симптоми, че тялото ти има нужда от витамин D
Витамин D и слънцето в нас: Защо той е най-добрият приятел на имунитета ни Витамин D и слънцето в нас: Защо той е най-добрият приятел на имунитета ни
Защо е важен Витамин D? Защо е важен Витамин D?
Учени установиха връзка между прекаления прием на витамин В3 и сърдечните болести Учени установиха връзка между прекаления прием на витамин В3 и сърдечните болести
Чистенето на сняг може да бъде опасно за сърцето: Какви мерки да спазваме Чистенето на сняг може да бъде опасно за сърцето: Какви мерки да спазваме
Топ 4 на упражненията, които укрепват сърцето Топ 4 на упражненията, които укрепват сърцето
Защо рискът от тежък инфаркт е по-висок в понеделник? Защо рискът от тежък инфаркт е по-висок в понеделник?
Минутите, в които говорим по телефона, влияят на здравето на сърцето Минутите, в които говорим по телефона, влияят на здравето на сърцето
Физическата активност определя здравето на женското сърце Физическата активност определя здравето на женското сърце
Препоръчваме още
Готови ли сте за нещо различно? "Тъндърболтс*" (филмово предложение) Готови ли сте за нещо различно? "Тъндърболтс*" (филмово предложение)
ТЕСТ: Кофти гадже ли си? ТЕСТ: Кофти гадже ли си?
Екстремно пътуване из Европа Екстремно пътуване из Европа
7 продукта за здраве и красота през цялата година 7 продукта за здраве и красота през цялата година
Пътувайте като таен агент: умни начини да останете незабелязани Пътувайте като таен агент: умни начини да останете незабелязани
Велосипедът – най-готиният начин да опознаеш нов град Велосипедът – най-готиният начин да опознаеш нов град
Ще се осмелите ли да опитате? Най-странните комбинации с шоколад Ще се осмелите ли да опитате? Най-странните комбинации с шоколад
Градинарството удължава живота Градинарството удължава живота
Как да изглеждате спокойни, дори когато сте на средната седалка Как да изглеждате спокойни, дори когато сте на средната седалка
Компютърната мишка – основен виновник за болката в лакътя Компютърната мишка – основен виновник за болката в лакътя
Алергиите към морски дарове: Симптоми и рискове Алергиите към морски дарове: Симптоми и рискове
7 богати на антиоксиданти храни, с които да намалим възпаленията в организма 7 богати на антиоксиданти храни, с които да намалим възпаленията в организма
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби