Как твърдата храна ни помага да отслабнем

Подобен ефект има и дъвчащата храна

Как твърдата храна ни помага да отслабнем

Photo credit: Rumman Amin/Unsplash

Учени от Нидерландия установиха, че хората се засищат по-бързо и приемат по-малко калории, когато трябва да дъвчат повече храната си, съобщи в. "Дейли мейл". 

Доброволците в изследването са получили четири сходни обяда - два от тях са класифицирани като ултрапреработени и два като минимално преработени. Едното ястие от всяка категория било по-твърдо и хрупкаво, което затруднявало бързото му изяждане.

Най-калоричните храни и напитки, за които не знаем  

Резултатите показват, че когато обядът е с по-твърда текстура, хората са консумирали с 26% по-малко калории, тъй като не са могли да погълнат бързо храната. Подобен ефект има и дъвчащата храна като пилешки гърди. 

"Вече повече от десетилетие разполагаме с доказателства, че хората, които избират текстури, насърчаващи ги да се хранят по-бавно като по-хрупкави, твърди или дъвчащи продукти, могат да консумират по-малко калории и същевременно се чувстват еднакво сити", обясни професор Кийран Форд от Университета на Вагенинген в Нидерландия. 

Хапвай ги без угризения: 20 храни с почти никакви калории

В изследването са участвали 50 доброволци. По-твърдите ястия са включвали варен ориз вместо картофено пюре, хрупкава салата вместо колсло, пилешки гърди вместо рибни хапки. Предлагани са също твърда прясна ябълка вместо консервирано меко манго и гъсто, неароматизирано кисело мляко вместо ароматизирана напитка с кисело мляко, както и по-едра доматена салца вместо сос тартар.

Обедите са съдържали еднакво количество калории и са били оценени по сходен начин по отношение на вкуса им. Хората консумирали по-малко калории - около 300 калории по-малко, от по-твърдите и хрупкави обеди, защото изяждали по-малко от тях. Изглежда причината за това е, че е трябвало да дъвчат храната повече, преди да я преглътнат. Това е забавило наполовина общата скорост на консумиране на продуктите. 

Най-малко приемани калории - 483, са били приети при твърда, минимално преработена храна, а най-много - средно 790, от мека и ултрапреработена храна, отбелязват учените. 

Източник: БТА,  "Дейли мейл"
Коментирай »
Още по темата
Желанието за награда кара хората да посягат към вредни храни Желанието за награда кара хората да посягат към вредни храни
Какво казва хранителният ти избор за начина, по който се чувстваш Какво казва хранителният ти избор за начина, по който се чувстваш
Хапвай ги без угризения: 20 храни с почти никакви калории Хапвай ги без угризения: 20 храни с почти никакви калории
Защо е важно да се храним бавно и да дъвчем дълго? Защо е важно да се храним бавно и да дъвчем дълго?
Най-вкусните храни с малко калории Най-вкусните храни с малко калории
Препоръчваме още
Зелено, вкусно, полезно и може бързо да подобри психичното здраве - що е то? Зелено, вкусно, полезно и може бързо да подобри психичното здраве - що е то?
Ориз + ябълки = перфектна комбинация за няколко килограма по-малко Ориз + ябълки = перфектна комбинация за няколко килограма по-малко
Как да „съживим“ увехналата зелена салата: Триковете, които всеки трябва да знае Как да „съживим“ увехналата зелена салата: Триковете, които всеки трябва да знае
Тайната да получите най-хубавата хотелска стая, без да плащате повече Тайната да получите най-хубавата хотелска стая, без да плащате повече
„Силата на самоконтрола“ е изворът на балансирания живот в новата книга на Райън Холидей (предложение за четене) „Силата на самоконтрола“ е изворът на балансирания живот в новата книга на Райън Холидей (предложение за четене)
Туристически неволи: Защо дори с пазарлък пак плащате повече Туристически неволи: Защо дори с пазарлък пак плащате повече
Защо калориите не се броят по време на ваканция Защо калориите не се броят по време на ваканция
ТЕСТ: Какво е за теб новата година? ТЕСТ: Какво е за теб новата година?
Проф. Вили Лилков изследва Съветска Русия и болшевишкия терор в „Синове на Сатаната“ (предложение за четене) Проф. Вили Лилков изследва Съветска Русия и болшевишкия терор в „Синове на Сатаната“ (предложение за четене)
Децата броят овце с големия гръцки писател Макис Цитас (предложение за четене) Децата броят овце с големия гръцки писател Макис Цитас (предложение за четене)
Д-р Иван Делчев: Първите симптоми на хемороидалната болест изглеждат безобидни Д-р Иван Делчев: Първите симптоми на хемороидалната болест изглеждат безобидни
Не тичай след него Не тичай след него
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби