Хапвай ги без угризения: 20 храни с почти никакви калории

Макар тези храни да са нискокалорични, те все пак осигуряват основни хранителни вещества и могат да бъдат част от здравословна, балансирана диета

Хапвай ги без угризения: 20 храни с почти никакви калории

Photo credit: Anda Ambrosini/Unsplash

Започваме с едно много важно уточнение - въпреки че е прието да ги наричаме "храни с нулеви калории", всъщност понятието е малко подвеждащо.

Всички храни съдържат някакво количество калории, дори и да е съвсем минимално. Просто има такива, които са изключително нискокалорични и могат да се смятат за "много нискокалорични" или "с отрицателни калории", което означава, че горим повече енергия за храносмилането им, отколкото са калориите, които те осигуряват.

Важно е да знаем, че макар тези храни да са нискокалорични, те все пак осигуряват основни хранителни вещества и могат да бъдат част от здравословна, балансирана диета.

Ето и списък на 20 от най-нискокалоричните храни, които можем да хапваме без угризения:

  • Целина
  • Краставици
  • Зеленолистни зеленчуци (спанак, кейл, маруля)
  • Аспержи
  • Броколи
  • Карфиол
  • Брюкселско зеле
  • Репички
  • Тиквички
  • Гъби
  • Зелени чушки
  • Домати
  • Лук
  • Диня
  • Ягоди
  • Портокали
  • Ябълки
  • Грейпфрут
  • Лимони
  • Горски плодове (боровинки, малини, къпини)

Освен че са нискокалорични, тези храни са полезни за нашето здраве. Те се отличават с плътност на хранителните вещества, добри хидратиращи свойства,  високо съдържание на фибри, универсалност.

  • Плътност на хранителните вещества

Много от изброените храни, като зеленолистните зеленчуци, горските плодове и цитрусовите плодове, са богати на витамини, минерали и антиоксиданти. Тези хранителни вещества подпомагат различни функции на организма, помагат за предпазване от болести и насърчават цялостното благосъстояние.

  • Хидратация

Храни като краставици, дини и домати са с високо съдържание на вода, което спомага за хидратацията. Добрата хидратация е важна за поддържането на здравословни телесни функции и може да подпомогне храносмилането, кръвообращението и регулирането на температурата.

  • Съдържание на фибри

Зеленчуци като целина, броколи и брюкселско зеле са отлични източници на фибри. Фибрите подпомагат храносмилането, създават усещане за ситост и могат да помогнат за регулиране на нивата на кръвната захар и холестерола. Те също така поддържат здравословен чревен микробиом.

  • Ниско съдържание на калории

Въпреки че тези храни са нискокалорични, те все пак могат да осигурят основни хранителни вещества. Включването им в диетата може да помогне за управлението на теглото и да насърчи балансиран прием на хранителни вещества без прекомерен прием на калории.

  • Универсалност

Много от тези храни са универсални и могат да бъдат включени в различни ястия. Те могат да се използват в салати, пържени ястия, смутита, супи и други, което улеснява използването на широк спектър от вкусове и текстури в ястията.

Важно е да се отбележи, че макар тези храни да са полезни, те трябва да бъдат част от добре балансирана диета, която включва различни групи храни, за да се гарантира, че получавате всички необходими хранителни вещества, от които се нуждае тялото ви. Освен това индивидуалните хранителни нужди могат да варират, така че винаги е добре да се консултирате с медицински специалист или регистриран диетолог за индивидуален съвет.

Коментирай »
Още по темата
Как твърдата храна ни помага да отслабнем Как твърдата храна ни помага да отслабнем
Фастинг или интервално гладуване: Какво представлява, как действа и подходящо ли е за всеки? Фастинг или интервално гладуване: Какво представлява, как действа и подходящо ли е за всеки?
Какво ни пречи да включваме полезни за здравето продукти в менюто си Какво ни пречи да включваме полезни за здравето продукти в менюто си
Спорт vs. диета: Кое е по-силното оръжие срещу излишните килограми? Спорт vs. диета: Кое е по-силното оръжие срещу излишните килограми?
Храните, които помагат в битката срещу „лошия холестерол“ Храните, които помагат в битката срещу „лошия холестерол“
Пет храни, които никога не бива да се консумират сурови Пет храни, които никога не бива да се консумират сурови
Най-калоричните храни и напитки, за които не знаем Най-калоричните храни и напитки, за които не знаем
Най-вкусните храни с малко калории Най-вкусните храни с малко калории
Препоръчваме още
ТЕСТ: Кое е новогодишното обещание, което този път да спазиш? ТЕСТ: Кое е новогодишното обещание, което този път да спазиш?
Столетниците по света и техните менюта Столетниците по света и техните менюта
Най-разпространените свалки Най-разпространените свалки
Най-доброто време за чаша кафе Най-доброто време за чаша кафе
За вредата от романтичните филми За вредата от романтичните филми
Предложение за четене: "Жени на непреклонна възраст и други безпринципни истории" Предложение за четене: "Жени на непреклонна възраст и други безпринципни истории"
„Дръж се здраво“ от Харлан Коубън се прицелва право в кошмара на всеки родител (предложение за четене) „Дръж се здраво“ от Харлан Коубън се прицелва право в кошмара на всеки родител (предложение за четене)
Красиви и загадъчни: Да разкрием тайните на бенките  Красиви и загадъчни: Да разкрием тайните на бенките 
По следите на изгубения или изгубилия се „мъж мечта“ По следите на изгубения или изгубилия се „мъж мечта“
Постенето само 8 дни годишно засилва имунитета Постенето само 8 дни годишно засилва имунитета
Как да преодолеем конфликтите във връзката Как да преодолеем конфликтите във връзката
ТЕСТ: Умееш ли да се забавляваш? ТЕСТ: Умееш ли да се забавляваш?
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби