Обезщетение при пътуване със самолет – какво трябва да знаем

Компенсация може да бъде поискана само в случаи на закъснение над 4 часа

18 ноември 2019

снимка: pixabay.com

Случвало ли ви се е да пътувате със самолет и полетът ви да закъснее или да бъде отложен за следващия ден?

Това е ситуация, която може да се случи на всекиго, а Ванина Хаджиева от онлайн туристическа агенция eSky разказва какво да направим, за да бъдем компенсирани за това.

На всеки може да се случи полетът му да закъснее и това няма нищо общо с дестинацията или авиокомпанията. Причините могат да бъдат много – закъснения в графика, лоши метеорологични условия, недостиг на ресурс и други.

Ръчен багаж в самолета – всичко, което трябва да знаем

На първо място трябва да изясним, че закъснения в порядъка на няколко минути до час се смятат за напълно нормални. Компенсация може да бъде поискана само в случаи на закъснение над 4 часа.

Авиокомпанията би могла да обезщети пътник, подал оплакване към нея или към агенцията си, а застрахователната компания ще поеме разходи, направени за времето на закъснението, ако предварително е сключена туристическа застраховка. Добре е всеки разходен документ, да се запази и представи пред застрахователя.

Три важни неща за бордната карта, които задължително трябва да знаем

Ако имате полет с прекачване и поради закъснението на първия, изпуснете връзката, ще бъдете пренасочени за следващ възможен полет напълно безплатно.

Друго важно нещо, което всеки пътуващ със самолет трябва да знае, е, че съществуват форсмажорни обстоятелства, описани в условията на авиокомпаниите (урагани, стачки и др), при които пътниците не подлежат на обезщетения.

Възможни са и случаи, в които датата или часът на полета може да се променят броени дни преди пътуването. При такава промяна в полетното разписание, на пътника обикновено се предлагат 2 опции – да я приеме или да му се възстанови сумата по закупения самолетен билет, който няма да бъде ползван.

Когато самолетът отлети без теб

В случаите на анулиран полет ситуацията е идентична – предлага се алтернативен полет или пълно възстановяване на заплатената сума.

От eSky съветват – сключвайте туристическа застраховка, когато пътувате в чужбина, защото тя може да ви спести доста пари и главоболия, а в случай на закъснение, се свържете със своята туристическа агенция, за да ви консултира за правото на обезщетения и при какви условия.

Коментирай »
Още по темата
10 начина да пътуваме повече и да пестим пари
Шест полезни съвета, които ще ни спестят неприятности по време на пътуване
Зима 2019-2020: Кои са новите евтини дестинации за полет от България
Ваканция през септември - изгодни оферти за полети и хотели
Три дестинации, до които да летим за под 40 евро двупосочно
Редовни и нискотарифни авиокомпании - какво трябва да знаем
Внимание! Пет грешки, от които да се пазим при пътуване в чужбина
Ръчен багаж в самолета – всичко, което трябва да знаете
Три важни неща за бордната карта, които задължително трябва да знаете
Как да минимизираме разходите си при пътуване
Препоръчваме още
Откъс от „Не“ на диетите!“ на д-р Енджи Касабие (предложение за четене)
Съветите на диетолога: Храните, с които да преодолеем пролетната умора 
„850 въпроса и отговора“ за всички любознателни деца (предложение за четене)
Как да се справиш със самотата?
Половината жени фантазират за друг мъж по време на секс
Мразите тълпите, но обожавате да пътувате? Тези места са точно за вас
10 фрази, които манипулаторите използват, за да спечелят доверието ни
Женските и мъжките порно предпочитания
Първи стъпки при изгаряне: Какво можем да направим в домашни условия
Тайната на успешната и силна връзка
И папагал запя Gangam Style
Отслабваме с палео диета
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби