Чипсът забавя психическото развитие на децата

Лекарите отдавна предупреждават за рисковете от прекаляването с чипса, но ново изследване разкри вреда от пържените картофени кръгчета върху психиката на малките деца

Чипсът забавя психическото развитие на децата

снимка: sxc.hu

Лекарите отдавна предупреждават за рисковете от прекаляването с чипса, но ново изследване разкри вреда от пържените картофени кръгчета върху психиката на малките деца, съобщава БГНЕС.

Чипсът вреди на холестерола в кръвта и води до наднормено тегло. Също така има отрицателно въздействие върху сърдечно-съдовата система, а в ранна детска възраст води до проблеми в психическото развитие.

Изследователи от университета в Бристол провели задълбочено проучване на проблема. Те изследвали група деца между 3 и 4 години, някои от които консумирали чипс всеки ден. Резултатите при тях показали нарушения на паметта, ниско ниво на творческо мислене и понижена концентрация.

Такива деца намаляват успеха си в училище и имат поведенчески проблеми в семейството и в класната стая. Изследването показва, че причината за проблема са наситените мазнини в продукта. Те пречат на правилното функциониране на мозъка на детето и неговото хармонично развитие . Най-тревожен е фактът, че последствията от прекомерната употреба на чипс в ранна възраст са необратими. Ето защо специалистите препоръчват на родителите напълно да премахнат пържените картофи и чипса от диетата на децата си.

Коментирай »
Още по темата
Диета, богата на свръхпреработени храни: Лоша концентрация и риск от деменция Диета, богата на свръхпреработени храни: Лоша концентрация и риск от деменция
Здравословни ли са картофите? Ето какво се случва с тялото ви, когато ги ядете всеки ден... или през ден Здравословни ли са картофите? Ето какво се случва с тялото ви, когато ги ядете всеки ден... или през ден
13 от най-незабравимите сентенции за децата 13 от най-незабравимите сентенции за децата
Строго наказваните деца са по-склонни да развият психични проблеми Строго наказваните деца са по-склонни да развият психични проблеми
Избягването на наситените мазнини полезно или вредно? Избягването на наситените мазнини полезно или вредно?
5 генерални заблуди относно здравословното хранене 5 генерални заблуди относно здравословното хранене
Научаването на втори език забавя остаряването на мозъка Научаването на втори език забавя остаряването на мозъка
САЩ ще създават виртуални бебета САЩ ще създават виртуални бебета
Препоръчваме още
Защо разопаковането след пътуване е най-тежката част от пътуванията Защо разопаковането след пътуване е най-тежката част от пътуванията
Как да се научим да приемаме критика Как да се научим да приемаме критика
Яденето на месо е мъжествено, приготвянето на барбекю - „мъжка работа“? Яденето на месо е мъжествено, приготвянето на барбекю - „мъжка работа“?
Месото и рискът от Алцхаймер: Има ли неподозирана връзка? Месото и рискът от Алцхаймер: Има ли неподозирана връзка?
ТЕСТ: Какво е твоето послание от бисквитката с късмети? Открий мъдростта на вселената ТЕСТ: Какво е твоето послание от бисквитката с късмети? Открий мъдростта на вселената
Разкриваме мистериозни „Убийства в Грейт Дидлинг“ с Катерина Бивалд (предложение за четене) Разкриваме мистериозни „Убийства в Грейт Дидлинг“ с Катерина Бивалд (предложение за четене)
Най-добрите хотели за секс по света Най-добрите хотели за секс по света
Туршия и синьо сирене за засилване на имунитета Туршия и синьо сирене за засилване на имунитета
„Хурии“ от Камел Дауд, лауреат на „Гонкур“ 2024 (предложение за четене) „Хурии“ от Камел Дауд, лауреат на „Гонкур“ 2024 (предложение за четене)
За необикновената способност на котката да надушва лакомства... За необикновената способност на котката да надушва лакомства...
В безплодието няма дискриминация: Всеки шести човек е засегнат В безплодието няма дискриминация: Всеки шести човек е засегнат
ТЕСТ: Какъв е твоят стил на мислене! 🧠 ТЕСТ: Какъв е твоят стил на мислене! 🧠
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби