Оризът е полезен за здравето и подходящ за диети

Дневната порция ориз не само благоприятства хранителния режим

Оризът е полезен за здравето и подходящ за диети

Създадено с Freepik

Дневната порция ориз не само благоприятства хранителния режим, но е и много полезна за цялостното здраве на хората, установи ново проучване, цитирано от БГНЕС.

Според резултатите белият и кафявият ориз подобряват значително здравословното състояние на хората. На базата на хранителния режим на близо 14 000 американци д-р Тереза Никълс от университета Бейлър твърди, че оризът е изключително полезен.

"Резултатите показват, че тези, които редовно консумират ориз, имат много по-високи нива на калий, магнезий, желязо, фолиева киселина и фибри в организма. Оризът се свързва и с приемането на повече плодове, зеленчуци, месо и риба. Оризът е натурален натрий и само малка част от мазнините в него не са наситени", тълкува резултатите от проучването Никълс.

Освен всички други ползи от ориза изследването потвърждава, че и белият, и кафявият ориз засищат изключително много и намаляват желанието ни за сладко.

Коментирай »
Още по темата
Тайната за перфектно ризото – без бъркане до безкрай Тайната за перфектно ризото – без бъркане до безкрай
Коя е най-скъпата подправка в света и за какво се използва? Коя е най-скъпата подправка в света и за какво се използва?
Вредно е да пием по литър фреш от плодове на ден Вредно е да пием по литър фреш от плодове на ден
Авокадо преди обяд за стройна фигура Авокадо преди обяд за стройна фигура
Плодовият аромат подбужда желанието за здравословно хранене Плодовият аромат подбужда желанието за здравословно хранене
Спанакът предпазва от затлъстяване Спанакът предпазва от затлъстяване
Червените боровинки неутрализират мазната храна Червените боровинки неутрализират мазната храна
Препоръчваме още
„Изгубени вещи“ – свежо, уютно и носталгично платно от истории, подписани от деликатното перо на Алберт Бенбасат (предложение за четене) „Изгубени вещи“ – свежо, уютно и носталгично платно от истории, подписани от деликатното перо на Алберт Бенбасат (предложение за четене)
6 случая, в които неволно нараняваме околните (и как да спрем) 6 случая, в които неволно нараняваме околните (и как да спрем)
Как да повярваш отново в себе си – съвети от жените, които го направиха Как да повярваш отново в себе си – съвети от жените, които го направиха
Пет навика на щастливите хора, които да изпробваш още сега Пет навика на щастливите хора, които да изпробваш още сега
В сезона на грипа: 8 “златни” правила от здравните власти  В сезона на грипа: 8 “златни” правила от здравните власти 
Дигитален детокс: Как да си върнеш спокойствието в свят на известия Дигитален детокс: Как да си върнеш спокойствието в свят на известия
Проучване: Храната по време на бременност влияе върху затлъстяването в ранна детска възраст Проучване: Храната по време на бременност влияе върху затлъстяването в ранна детска възраст
Гурме пътеводител: 10 ястия, които задължително да опитате Гурме пътеводител: 10 ястия, които задължително да опитате
Уран в Телец ни шокира и разчиства пътя ни за нещо по-добро Уран в Телец ни шокира и разчиства пътя ни за нещо по-добро
Виж първото в историята пряко предаване от Марс (ВИДЕО) Виж първото в историята пряко предаване от Марс (ВИДЕО)
6 случая във връзката, когато е най-добре да замълчиш   6 случая във връзката, когато е най-добре да замълчиш  
ТЕСТ: Кажи ми зодията си и аз ще ти разкрия най-голямата ти слабост ТЕСТ: Кажи ми зодията си и аз ще ти разкрия най-голямата ти слабост
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби