Следпразнична диета: Яжте бавно

Звезди като Гуинет Полтроу твърдят, че бавното хранене помага да отслабнем

2 януари 2014
Следпразнична диета: Яжте бавно

Създадено с Freepik

Звезди като Гуинет Полтроу твърдят, че бавното хранене помага да отслабнем. Сега и експертите го потвърдиха: бавното ядене и дъвченето на храната повече пъти наистина ни помага да ядем по-малко, съобщава БГНЕС.

Още едно проучване установи, че бавното ядене с по-малки хапки ни кара да се чувстваме по-малко гладни след един час, отколкото ако се наядем като вълци. Хората, които се хранят бавно, също така пият повече течности, което им помага да се чувстват сити.

До този извод достигнаха учени от Християнския университет в Тексас, които изследвали връзката между бързото ядене и приема на калории. Те наблюдавали как скоростта на хранене влияе на консумираните калории. За целта на проучването си те провели и анкета сред доброволци за усещането им за глад и ситост преди и след бързото и бавното ядене и какво количество вода са приели по време на всяко едно хранене.

По време на бавното ядене доброволците е трябвало да си представят, че нямат притеснения откъм време, да ядат храната на малки хапки, да дъвчат старателно, да правят паузи и да оставят лъжицата на масата между хапките.

При бързото ядене те трябвало да си представят, че нямат време, да ядат на големи хапки, да дъвчат бързо без паузи.

Резултатите показали, че хората, които ядат бавно, са приели средно по 88 калории по-малко, отколкото бързоядците. Хората с наднормено тегло са приели само 58 калории по-малко. Възможно е тези резултати да се дължат на факта, че хората с наднормено тегло са яли по-малко по време на изследването поради различни причини. Въпреки това и при двете групи се е усетил по-слаб глад един час след хранене, отколкото при тези, които са яли бързо.

Хората, които са яли бавно, са пили повече вода, докато се хранели (350 мл за разлика от 250 мл), което спомага за усещането за ситост и предпазва от преяждане.

По-големият прием на вода по време на бавното хранене вероятно причинява разширение на стомаха и може да влияе на консумацията на храна.

Коментирай »
Още по темата
Да отслабнем и изчистим организма: Лунна диета за 2026 година + Фази на Луната Да отслабнем и изчистим организма: Лунна диета за 2026 година + Фази на Луната
Детокс след празниците: Как да се върнем във форма след новогодишните пиршества Детокс след празниците: Как да се върнем във форма след новогодишните пиршества
3 бързи стъпки, с които да влезем във форма след празниците 3 бързи стъпки, с които да влезем във форма след празниците
Най-калоричните храни и напитки, за които не знаем Най-калоричните храни и напитки, за които не знаем
Храненето пред телевизора води до затлъстяване Храненето пред телевизора води до затлъстяване
Авокадо преди обяд за стройна фигура Авокадо преди обяд за стройна фигура
Яйцата на закуска намаляват апетита през деня Яйцата на закуска намаляват апетита през деня
 Отслабването става с кратко, но интензивно натоварване Отслабването става с кратко, но интензивно натоварване
За стройна фигура яжте бавно За стройна фигура яжте бавно
Препоръчваме още
Най-популярната дестинация за меден месец Най-популярната дестинация за меден месец
Пет признака, че иска да те зареже Пет признака, че иска да те зареже
Най-добре пазените тропически кътчета, за които не сте чували Най-добре пазените тропически кътчета, за които не сте чували
Най-добрите места, когато имате нужда да избягате от реалността Най-добрите места, когато имате нужда да избягате от реалността
10 трика за перфектно селфи (ВИДЕО) 10 трика за перфектно селфи (ВИДЕО)
Храните, които помагат в битката срещу „лошия холестерол“ Храните, които помагат в битката срещу „лошия холестерол“
„Преди кафето да изстине“ от Тошиказу Кавагучи (предложение за четене) „Преди кафето да изстине“ от Тошиказу Кавагучи (предложение за четене)
Не казвай никога  Не казвай никога 
Топ 7 на храните за плосък корем Топ 7 на храните за плосък корем
Как да разбереш дали си родена под щастлива звезда Как да разбереш дали си родена под щастлива звезда
„Един живот за киното“ с легендата Жан-Жак Ано (предложение за четене) „Един живот за киното“ с легендата Жан-Жак Ано (предложение за четене)
Шест съставки от модерната кухня, с които да преобразите ястията си Шест съставки от модерната кухня, с които да преобразите ястията си
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби