Защо популярната диета "30 растения" всъщност не е особено полезна

Популярните диети, основани на растения, не са особено полезни, твърдят експерти

Защо популярната диета "30 растения" всъщност не е особено полезна

Създадено с DALL·E на OpenAI

Набралата популярност диета с 30 растения не е особена полезна според експертите, съобщи "Дейли мейл". 

Яденето на 30 растения седмично е трудно и недостъпно за много хора, твърдят диетолози. Твърди се, че храненето с 30 растения на седмица подобрява състоянието на червата, но пет растения може да са също толкова полезни. 

Три начина, по които "приятелите" саботират опитите ни за отслабване

Някои диетолози предупреждават, че следването на предизвикателството с 30 растения може да накара хората да забравят да консумират важни хранителни вещества. 

Съсредоточаването в различни видове пресни плодове и зеленчуци може да бъде скъпо и да направи трудно следването на цялостна балансирана диета, каза д-р Дуейн Мелър от университета Астън в Бирмингам. Това не означава, че яденето на плодове и зеленчуци не е полезно. Храненето с разнообразни продукти увеличава разнообразието от вещества и фибри, които поддържат микробиома на червата здрав, каза още д-р Мелър. 

3 тайни на здравословната диета

Лондонският диетолог Ким Пиърсън подчерта, че яденето на разнообразни храни е от ключово значение.

"Следването на диета, която се фокусира основно върху зеленчуци, може да доведе до дефицит в организма. Растителната храна няма да осигури всички основни хранителни вещества в необходимите количества. Зеленчуците са ключова част от балансираната диета, но те не са всичко", каза Пиърсън.

Източник: БТА, Дейли Мейл
Коментирай »
Още по темата
Магията на изстиналите въглехидрати: Помагат ли оризът и картофите в отслабването? Магията на изстиналите въглехидрати: Помагат ли оризът и картофите в отслабването?
Променена версия на средиземноморската диета подобрява здравето на мозъка Променена версия на средиземноморската диета подобрява здравето на мозъка
Най-полезните и най-вредните диети: Виж класацията на кардиолозите Най-полезните и най-вредните диети: Виж класацията на кардиолозите
Колко полезна ще е средиземноморската диета, ако заменим рибата с месо Колко полезна ще е средиземноморската диета, ако заменим рибата с месо
Проучване: Средиземноморската диета удължава живота при хора с риск от сърдечни болести Проучване: Средиземноморската диета удължава живота при хора с риск от сърдечни болести
Спазването на диети намалява риска от развитие на хронични заболявания Спазването на диети намалява риска от развитие на хронични заболявания
Популярни и противоречиви: Топ 10 на най-ефективните диети Популярни и противоречиви: Топ 10 на най-ефективните диети
Препоръчваме още
Когато нямаш време: Това апетитно ястие се приготвя за минути Когато нямаш време: Това апетитно ястие се приготвя за минути
Най-пикантният сос в света Най-пикантният сос в света
ТЕСТ: Коя е перфектната цветова палитра за теб? 🌈 ТЕСТ: Коя е перфектната цветова палитра за теб? 🌈
Какво привлича комарите и има ли как да се предпазим Какво привлича комарите и има ли как да се предпазим
Защо Турция е сред най-предпочитаните дестинации за семейни приключения Защо Турция е сред най-предпочитаните дестинации за семейни приключения
Какъв костюм подхожда на твоята зодия за Хелоуин Какъв костюм подхожда на твоята зодия за Хелоуин
Оранжевите плодове клементина, портокал, сацума, тангерина Оранжевите плодове клементина, портокал, сацума, тангерина
Нещата, които Емил Конрад не може да каже в интернет, са в „Обратни мисли“ (предложение за четене) Нещата, които Емил Конрад не може да каже в интернет, са в „Обратни мисли“ (предложение за четене)
Прекаляването с алкохол на младини повишава риска от загуба на мускулна маса в по-късна възраст Прекаляването с алкохол на младини повишава риска от загуба на мускулна маса в по-късна възраст
Древни руини, които ще ви накарат да се почувствате като изследовател Древни руини, които ще ви накарат да се почувствате като изследовател
„Това, което се случи с Мерилин Монро, е една от най-големите загадки на 20-и век“ „Това, което се случи с Мерилин Монро, е една от най-големите загадки на 20-и век“
ТЕСТ: Кой от мъжете в „Мамник“ е твоят кармичен партньор? ТЕСТ: Кой от мъжете в „Мамник“ е твоят кармичен партньор?
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби