снимка: pexels.com

Всяка от нас изпада в стресови ситуации, които трябва да овладеем и то бързо. В противен случай рискуваме да изглеждаме като истерички.

Тези трикове ще ти помогнат да се успокоиш в труден момент, без значение дали са ти вдигнали кръвното в офиса или си се скарала с гаджето, или децата ти те изкарваш извън нерви. Ето ги и тях :)

1. Дишай дълбоко. Неслучайно основната философия на йогата е правилното дишане. Ако се научиш да го контролираш, ще си помогнеш много в тежки ситуации. Просто вдишвай и издишвай колкото можеш по-дълбоко и бавно :)

via GIPHY

2. Излез и се разходи, един от най-добрите подходи при скандал или други нерви е да смениш пейзажа. Ако имаш възможност излез от стаята или помещението, в което се намираш. Отдели си пет минути за разходка, в която да прочистиш мислите си :)

3. Дъвчи дъвка – психолозите съветват в стресова ситуация да дъвчем дъвка. Действа успокояващо на нервите и помага да се успокоим :)

via GIPHY

4. Смени темата – ако си по средата на бурен скандал просто започни да говориш за друго. Сериозните проблеми не трябва да се отбягват, но никога не е добра идея да ги нищиш докато си бясна. Дай си малко време да се успокоиш и тогава отново се върни на проблема ;)

5. Хапни нещо – друга изпитана тактика за справяне със стреса е храненето. Недей да се тъпчеш от нерви с каквото намериш, просто си вземи малко шоколадово блокче. Усещането, че се награждаваш с нещо вкусно ще ти подейства позитивно :)

Излекувай стреса само с три стъпки

6. Поплачи си. Това не винаги е добра идея, особено ако си в офиса или сред хора. Но понякога сме толкова напрегнати и безпомощни да се справим с проблема, че сълзите сами тръгват. Не ги спирай, дай си няколко минути да „излееш“ нервите си, ще се почувстваш по-добре :)

via GIPHY

7. Пусни си музика. Това можеш да го комбинираш и с разходката, пусни любимата си песен, без значение дали е бавна или бърза, хубавата музика винаги помага ;)

8. Разсей се с нещо – реши кръстословица, пусни пералня, играй на любимата си игра на телефона, изчисти прахта, спортувай...Захвани се с някаква дейност, макар и за малко. Тя ще те разсее и ще насочи мислите ти в друга посока :)

10 неща, от които трябва да се откажете, за да бъдете щастливи

9. Пий вода, но в никакъв случай кафе или алкохол. Алкохолът може само да увеличи проблема, а кафето ще те изнерви още повече. Най-добре е да заложиш на няколко чаши студена вода :)

10. Медитирай – това няма как да го осъществиш по всяко време или на всяко място. Ако имаш възможност обаче пусни си видео с кратка медитация и изчисти негативните мисли от главата си. Успех :)

via GIPHY

И още техники за справяне със стреса:

Заседналият начин на живот причинява тревожност

Пет стъпки за по-щастлив живот

Как да преодоляваме тревогата и стреса