Ел Макферсън, снимка: Y! Música

Австралийската топ манекенка Ел Макферсън, почти на петдесет, но с псевдоним "тялото", все още принадлежащ и напълно уместен за нея, която наложи съвременните стандарти за съвършени мерки, продължава да е модел за подражание в модния бизнес и дава отличен пример за това как възрастта не е от значение, за да сме секси, пишат нашите приятели от viewsofia.com.

Колко трудно се постига това обаче, знае само треньорът й Джеймс Дюган - собственик на фитнес в Южен Кенсингтън, Лондон, който редовно дава съвети за личния режим не само на Ел, но и на други модни кралици, като Роузи Хънтингтън Уайтли например.

Джеймс отворя вратичката на фитнеса си, по време на тренировка с Макферсън пред руския Tatler, за да покаже какво се случва зад нея:

Ръце: Упражненията, които прави Ел за ръце, са по революционен метод за поддържане на форма TRX (Total Resistance Exercise). Това е иновационна система за фитнес упражнения при пълно съпротивление на тялото, които могат да се практикуват както вкъщи, така и сред природата. (бел.ред. Total Resistance Exercise е уред - вид лента за физически упражнения, с който се извършват тренировки със собствена тежест).

Преса: Разбира се, че за да има този стегнат корем на Макферсън и се налага да прави множество коремни преси. Нейните обаче са на "шведска стена".  Джеймс Дюган препоръчва да се правят по следния начин - увисваш с тяло вертикално надолу като държиш трупа неподвижен, повдигаш коленете към гръдния кош, опитваш се да ги задържиш в най-горно положение секунда - две и после ги отпускаш бавно. Това е! Когато започнеш да правиш 2 серии по 25 повторения, опитай се да изпълняваш упражнението с прави крака.

След подобна тренировка Ел пие коктейл с кокосово масло и канела, към който добавя и малко хранителни добавки, които да повишат нивото на захарта в кръвта и да изгонят мисълта за сладко.

Бедра: Краката на австралийката са перфектни, а едно от упражненията, които водят до този резултат се изпълнява на така наречените ролки. Лягаш по корем на уреда за бедрено сгъване, като ролките трябва да лежат на долната част на прасците, хващаш ръкохватките и сгъваш краката в колената максимално. Задържаш за секунда. Спускаш бавно и контролирано, но така, че напрежението върху мускулите да остане.

В края на тренировките за крака Ел хвърля топка за тенис. Това просто упражнение облекчава стреса и замества рефлексологията.

Дупе: За да тренираш задните си части като Ел не е нужно да си във фитнеса. Но когато тренировката е там тя ляга по корем на фитнес топка и се подпира на ръце, а десния си крак завързва към тягата на тренажора. Сгъва крака, като в същото време преодолява съпротивлението на уреда /на лентата/ и бавно връща в изходно положение.

/Упражнението можеш да се изпълнява в домашни условия с помощта на ластична лента или с тежести вързани на глезена./

Мускулите на гърба: За да запази гърба си в добра форма и да предотврати разтягане на кожата на гърдите, Ел прави упражнения за стойката си. В изправено положение облегнала гърба и главата на стената, а краката на 7-8 сантиметра разстояние от нея, тя слага едната ръка на тила, а другата зад талията. Протяга тялото си колкото можете по-нагоре, задържа в тази позиция поне 2 минути и прави упражнението по няколко пъти на ден.