Животът в близост до барове е вреден за здравето на сърцето

Предполагаемото въздействие на средата е определено от близостта на заведенията за хранене и концентрацията на подобни заведения на километър площ

Животът в близост до барове е вреден за здравето на сърцето

Създадено с Playground AI 

Животът в близост до барове и заведения за бързо хранене може да увеличи риска от сърдечна недостатъчност, установиха изследователи от университета Тулейн в САЩ, цитирани от ЮПИ.

За целите на настоящото изследване са  използвани данни за над 500 000 възрастни във Великобритания. Информацията за здравословното състояние на изследваните лица е взета от Британската биобанка (British Biobank) - голямо хранилище за човешки биологични проби.

Ежедневните навици, които „убиват“ сърцето

Учените са определили и вида на хранителната среда, в която са живели участниците. Те са били разделени на три групи в зависимост от това дали в близост до домовете им се намират кръчми или барове, кафенета и заведения за бързо хранене.

Предполагаемото въздействие на средата е определено от близостта на заведенията за хранене (местоживеене на 15 минути пеша от ресторант, бар или кафене) и концентрацията на подобни заведения на километър площ. След фазата на събиране на информация е започнала фазата на наблюдение на участниците, която е продължила 12 години. 

Топ 4 на упражненията, които укрепват сърцето 

По време на периода на наблюдение са документирани близо 13 000 случая на сърдечна недостатъчност. Анализът е показал, че по-близкото разстояние до дома и по-големият брой барове и ресторанти за бързо хранене са свързани с повишен риск от развитие на сърдечна недостатъчност.

Жителите на районите с най-голяма гъстота на кръчми и барове са имали с 14 процента по-висок риск от развитие на сърдечна недостатъчност, докато големият брой ресторанти е увеличил вероятността от развитие на тази патология с 12 процента. 

3 начина да предпазим сърцето по време на празници

Изследването показва също, че участниците, които са живели най-близо до кръчми и барове (на 500 метра от тях), са имали 13 процента по-висок риск от сърдечна недостатъчност. Близостта до заведения за бързо хранене е свързана с 10 процента по-висок риск.

Изследователите отбелязват, че достъпът до бърза храна и алкохолни напитки вероятно корелира с по-честите посещения на хората в барове, кръчми и заведения за бързо хранене. Подобни нездравословни хранителни навици са свързани с повишен риск от развитие на диабет и затлъстяване, които от своя страна могат да бъдат провокатори на сърдечна недостатъчност, напомнят експертите. 

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Circulation: Heart Failure".

Източник: БТА, ЮПИ
Коментирай »
Още по темата
3 начина да предпазим сърцето по време на празници 3 начина да предпазим сърцето по време на празници
Чистенето на сняг може да бъде опасно за сърцето: Какви мерки да спазваме Чистенето на сняг може да бъде опасно за сърцето: Какви мерки да спазваме
Минутите, в които говорим по телефона, влияят на здравето на сърцето Минутите, в които говорим по телефона, влияят на здравето на сърцето
Електронна "татуировка" наблюдава здравето на сърцето Електронна "татуировка" наблюдава здравето на сърцето
Бракът е полезен за сърцето Бракът е полезен за сърцето
Ябълките са полезни за сърцето Ябълките са полезни за сърцето
Препоръчваме още
Избрани текстове от "Écrits" на Жак Лакан за първи път на български език (предложение за четене) Избрани текстове от "Écrits" на Жак Лакан за първи път на български език (предложение за четене)
Измамите, които всеки пътешественик трябва да знае Измамите, които всеки пътешественик трябва да знае
Най-разпространените мъжки лъжи Най-разпространените мъжки лъжи
Две неочаквани неща, които ни правят адски секси за мъжете Две неочаквани неща, които ни правят адски секси за мъжете
ТЕСТ: Каква книга би написала твоята котка за теб? ТЕСТ: Каква книга би написала твоята котка за теб?
„Горчиво-сладко“: Сюзан Кейн разкрива, че изпитването на тъга и копнеж подобрява психично здраве „Горчиво-сладко“: Сюзан Кейн разкрива, че изпитването на тъга и копнеж подобрява психично здраве
Щрудел с ябълки и бисквити за аматьори? О, да! Щрудел с ябълки и бисквити за аматьори? О, да!
Как да се справиш със самотата? Как да се справиш със самотата?
Танцувай вкъщи: Как 15 минути музика променят метаболизма ни Танцувай вкъщи: Как 15 минути музика променят метаболизма ни
Перфектните летища в света Перфектните летища в света
Седем истини, които никога да не забравяш Седем истини, които никога да не забравяш
Всичко или нищо: 10 ситуации, в които си струва да сме смели Всичко или нищо: 10 ситуации, в които си струва да сме смели
Хороскоп
Овен
Телец
Близнаци
Рак
Лъв
Дева
Везни
Скорпион
Стрелец
Козирог
Водолей
Риби