„Червеният ангел“, издателство "Колибри"

Авторът на „Мехмед ЗавоевателяНедим Гюрсел се завръща с романа „Червеният ангел“, една многолика и загадъчна история, напоена с носталгия, илюзии и угризения. История, в която нищо не е такова, каквото изглежда на пръв поглед.

Червеният ангел“ е равносметка на два живота, белязани и сякаш предопределени от събитията, положили своя кървав отпечатък върху XX век.

Анонимно обаждане подтиква автор на биография на турския поет Назъм Хикмет да замине за Берлин, за да получи важни документи, свързани с живота му.

Тъкмо повод да си припомни годините, прекарани в Берлин преди падането на Стената, и страстната си любов към една турска певица.

Столицата на обединена Германия е същата като в неговата младост, но и съвсем различна. Няма я Стената, разделяла някога не само града, а и света на две непримирими части.

Сега, дори и невидима, тя прокарва границата между две епохи. И ако прескачането от едното политическо пространство в другото, макар и трудно, все пак е било възможен и възвратим процес, то преходът във времето се оказва проблематичен.

В този „град на призраци“ минало и настояще се преплитат в съдбите на двамата главни герои - писателя, тръгнал по следите на документите и на изтлелите чувства, и „анонимния“ правоверен комунист Али Албайрак, бивш агент на Щази, хомосексуалист, обсебен от личността и творчеството на Назъм Хикмет, за когото е донасял под псевдонима Дявол.

За автора

Недим Гюрсел е знаково име в турската литература, от години живее в Париж, преподава в Сорбоната, носител е на многобройни европейски литературни отличия, кавалер е на френския Орден на изкуствата и литературата, на наградата на френския ПЕН-клуб, на Международната литературна награда за балкански писатели „Балканика“, а една от последните му книги – „Рисуван свят“ – е обявена за най-добър чуждестранен роман във Франция.

Недим Гюрсел лично представи у нас романа си „Мехмед Завоевателя“, който се радва на десетки преиздания от 1995 г. до днес, а настоящата творба, „Червеният ангел“, се спряга от критиката като върхово постижение на един безспорен талант.

Коментирай >