снимки: sxc.hu

Вечното оправдание да не спортуваме е, че нямаме време. Има няколко начина да се стягаме докато чакаме автобуса, докато готвим, докато се возим в автобуса или автомобила, дори. Имай предвид обаче че тези упражнения не биха могли да заместят тренировката във фитнеса. Но ако ги правиш всеки ден ще помогнат за стягането на някои отпуснати зони, а и ще те тонизират :)

Загрявка за ръце

Дамската чанта или торбата с покупките спокойно могат да играят ролята на гирички. Опитай докато вървиш към вас с торба с покупки да правиш упражнения за ръце. Сгъвай ръката в лакътя с торбата в нея, като я повдигаш към лицето си. Можеш да правиш всякакви упражнения за ръце, които знаеш, използвайки дамската си чанта (която задължително тежи поне килограм) или торбата с покупките.


Стягане на тазовите мускули

Няма как да не си чувала за това елементарно упражнение, което можеш да прилагаш докато чакаш на спирката или докато шофираш автомобила си или дори докато седиш на стола в офиса. Стягай и отпускай мускулите на дупето си докато просто чакаш. Можеш да повтаряш упражнението колкото пъти си поискаш. Прави го всеки ден и вероятно ще забележиш леко стягане на седалищните си мускули.

Стягай корема и вътрешната част на бедрата

Елементарно упражнение, но изключително ефективно. За него отново ти трябва единствено дамска чанта, торба с покупки или дори чадър. За целта трябва само да си седнала - отново можеш да го правиш в градския транспорт, автомобил или стола в офиса. Постави чантата между краката си, така че да я стиснеш с коленете на двата си крака и се облегни назад. Стегни корема и опитай да останеш така възможно най-дълго. Със сигурност ще усетиш как се стяга коремът и вътрешната част на бедрата. Когато напреднеш можеш да се опитваш от тази позиция леко да повдигаш краката нагоре във въздуха и да седиш така. Това със сигурност ще те стегне и ще усетиш ефекта бързо.

Върви бързо

Много е трудно да се наканиш да тичаш в парка. Изисква време, подготовка, дрехи, кърпи...Нищо не ти пречи обаче да се опиташ да вървиш бързо. Както знаеш, дори има и такъв спорт, който гори много калории. Хем ще спестиш време, хем ще се грижиш за фигурата си ако се постараеш да вървиш бързичко. Нищо не пречи и да потичаш за градския транспорт на спирката от време навреме или да предпочетеш да походиш пеша две спирки, вместо да чакаш в задръстването. Ако си шофьор, тогава се опитай да паркираш колата си възможно най-далече от мястото, където отиваш, за да походиш пеша. Изобщо, колкото повече движение можеш да си осигуриш в ежедневието си толкова по-добре.

Петите нагоре

Повдигни петите и застани на възглавничките на стъпалото си, а не на цялото стъпало, все едно си обула обувки с токчета (можеш да го правиш и ако си на токчета). Отново ще усетиш стягане на целите си крака. Задръж така колкото можеш по-дълго.

Пеша по стълбите

Доброто, старо упражнение ще те учуди с ефекта си, стига да намериш волята за него. За целта трябва да забравиш, че съществуват асансьори и да се качваш и слизаш само по стълбите. Най-трудното в това упражнение е да се накараш да го правиш. Винаги бързаш за някъде или просто те мързи и затова предпочиташ да се качиш с асансьора. Трябва да си изградиш навик да изкачваш стълби ежедневно и постоянно. Ако си готова да жертваш по няколко минути във всяка сграда, в която влизаш, ще забележиш цялостния стягащ ефект на стълбите.